Volkswagen Sharan (1999)

Volkswagen Sharan (1999) törésteszt

2001.08.31. 17:53

A Seat Alhambraval és a Ford Galaxyval sok alapvető alkatrészében közös Sharan az MPV kevésbé biztonságos képviselői közé tartozik.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 6(38%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 21(62%)

 
   
   

A frontális ütközés hatására a karosszéria sokat vesztett stabilitásából, a kormánykerék nagymértékű hátramozdulása megnövelte a vezetőt érő fej és mellkasi sérülések valószínűségét. A fej és a légzsák találkozása jóval a teljes kirobbanás előtt megtörtént, így a légzsák működése elégtelennek mondható. A hátracsúszó műszerfal a lábszárakat és a térdeket fenyegette, a lábtér is erősen lecsökkent, és ezen a területen semmilyen védőburkolatot nem szereltek föl.
Az oldalvédelem általánosságban jó volt, a vezető mellkasán regisztráltak némi túlzott terhelést. A VW által javasolt, mindkét irányban felszerelhető gyermekülések megfelelő védelmet nyújtottak az ütközési tesztekben, de sem a rögzítést segítő, sem a figyelmeztető matricák nem szolgáltattak kellő információt.
A gyerekek fejütközési pontjának kialakítása rossz volt, az orrész többi része átlagos. Széria biztonsági felszerelések a kétoldali légzsákok elöl, biztonsági öv előfeszítők és szervokormányzás.