Suzuki Swift (2005)

Suzuki Swift (2005) törésteszt

2005.03.11. 12:52

Dobpergés és trombitaszó, büszkén dagadó hazafi kebel, végre zúzott magyar autót az NCAP.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 1 Összesítés 30 Gyermekbiztonság 27(55%) Gyalogosbiztonság 20(56%)

 
   
   

Dobpergés és trombitaszó, büszkén dagadó hazafi kebel. Végre van autó, amit gondos kezek azért építettek össze Esztergomban, hogy Brüsszelben ízzé-porrá zúzhassák mindenféle részátfedéses meg póznás akadályokon. Erős, szinte törhetetlen kasztnit építettek a legények, az aktív és passzív biztonsági felszerelésekkel sem fukarkodtak. De jó magyarnak lenni!



     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Az előfeszített, erőhatárolós biztonsági övek és az első légzsákok megakadályozták a testek ide-oda csapódását, de a vezető mellkasán kritikus terhelést mértek. Jobb lábszárát is elég nagy ütés érte, mindkét elöl ülő bábu könnyen szerezhetett térdsérüléseket a műszerfal alatt rejtőző kiálló elemektől. A lábtér kevéssé deformálódott, ráadásul puha párnázat is védte a lábfejeket.
Ülésbe épített oldal- és fejeket védő függönylégzsákokkal védi utasait oldalütközéseknél az új Swift. A vezető gerincén jelentkező, a mellkasi terhelés mérését befolyásoló erőhatás miatt levontak egy keveset, de kerekítve száz százalékos teljesítményt ért el az autó.
A gyerekülés és utasoldali légzsák veszélyeiről szóló címkézés négynyelvű, kicsit kár, hogy csak a napellenző egyik oldalára varrták fel. Az Isofix-fülekkel és kötéllel rögzített Britax Römer Duo Plus ülések vegyes eredményt értek el. Bár jól megtartották a gyerekeket, a kisebbik fején és a nagyobbik mellkasán elég magas terhelést mértek.
A kíméletes lökhárító segít csökkenteni az elgázolt gyerekek fejsérüléseinek súlyosságát. A motorháztetőn a felnőttek fejütközési pontjait nem sikerült ilyen gondossággal kipárnázni, de a géptető lekerekített eleje megint kíméletesebb az átlagnál. Összességében jó munkát végeztek a tervezők.
A Swift két első, oldal- és függönylégzsákokkal kerül forgalomba, előfeszített, erőhatárolt övekkel szerelve, a sofőr oldalán figyelmeztetővel. Alapáron kerülnek az autóba az Isofix-fülek, a blokkolásgátló, az elektronikus fékerő-elosztó és a vészfék-asszisztens.