Suzuki SX4 (2006)
Suzuki SX4 (2006) törésteszt
Újra elpusztult egy magyar autó az NCAP kezei között. Az SX4 az elöl ülők számára pontra, illetve százalékra azonos védelmet nyújt, mint a Swift. A pontszám már nem, de a csillagok száma a gyermekvédelem és a gyalogosgázolás versenyszámában is megegyezik a kistestvérével.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 29
Frontális: 11 (69%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 0
Gyermekbiztonság: 30 (61%)
Gyalogosbiztonság: 22 (61%)
Akárcsak korábban a Swiftet, az SX4-et is a szuperminik közé osztotta be a minősítő intézet. A legújabb Mi Autónk négycsillagos eredménye tavaly ilyenkor még átlag feletti lett volna, mára azonban a Grande Punto , az új Clio , az új Yaris és a Peugeot 1007 ötcsillagos hulláma magasabbra tette a mércét. (Az illendőség kedvéért meg kell említenünk, hogy az első ötcsillagos szupermini a Renault Modus volt, 2004-ben.) A Peugeot 207 is öt csillaggal végzett a minap. Márpedig az SX4 se nem olcsóbb, se nem kisebb, csúnyább, vagy igénytelenebb ezeknél az autóknál: embereljük meg magunkat, és mondjuk ki: ha a mi kutyánk kölyke is, ez az eredmény azért nem olyan nagyon hűdejó.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az EuroNCAP 1,6 literes benzinmotoros SX4-eket vásárolt a tesztre, fronthajtással, ABS-szel, tömegük így 1185 kilogramm volt. Az autókban két front-, két oldal- és két függönylégzsák várta a dummy-kat, az első biztonsági öveket erőhatárolóval és előfeszítővel is felszerelték. A külső hátsó üléseken ISOFIX-kapcsokat és felső rögzítési pontokat is találni.
Ahogy ez ilyen sok légzsákkal felszerelt autó esetén várható volt, a frontális ütközés húzta le az átlagot. Ebben a versenyszámban 69%-os teljesítményt produkált az autó. Pedig a kasztni kitartott: az A-oszlop mindössze hét, a kormány 16 millimétert mozdult el hátrafelé. A nem túl jó eredmény oka főként az volt, hogy a vezető feje némileg lecsúszott a légzsákról. Az elöl ülők mellkasán eltérő terhelési értékeket mértek, a súlyosabb szorítást kiállt utas adatait vették alapul a végső pontszám megállapításához.
A vezető baba, ha tudna beszélni, a 64 km/h sebességgel lezajló karambol után térdét és combját fájlalta volna leginkább. A középkonzol, a gyújtáskapcsoló felfogatása, a kormány magasságállító karja összehangolt támadást intézett az alsó végtag ellen. A pedálok közül egyedül a kuplung rendetlenkedett, hat centit mozdult hátra, 28 millimétert pedig felfelé.
Tovább rontott szemünk fényének eredményén, hogy a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető hangjelzés az EuroNCAP fülének túl halk volt. A maximális fokozaton üzemelő szellőztető ventilátor már képes elnyomni a csipogót. A Suzuki az NCAP tanácsára a közeljövőben hangosabbra állítja a jelzőt.
Az NCAP szabványai szerint lezajló oldalsó támadások ellen (a másik autó 50, a pózna 29 km/h sebességgel csapódik a vezető oldalán az ajtóba) maximális védelmet, 100 százalékos biztonságot garantál. A légzsákok rendesen nyíltak, az oldalmerevítés kitartott, az illusztráción a bábu felsőtestét, fejét nem kellett a megnyugtató zöldnél riasztóbb színnel kisatírozni.
Az SX4 első utasülésére tilos menetiránynak háttal fordított gyerekülést, hordozót kötni, ugyanis az utaslégzsák nem kapcsolható ki. Az NCAP ugyancsak csóválta a fejét, amikor azt tapasztalta, hogy a napellenzőnek csak a külső oldalára került figyelmeztető címke, ráadásul a legtöbb autóban jóval több nyelven olvasható a szöveg. A Suzuki azt ígérte, hamarosan kijavítja ezt a hibát.
Ha azonban a szülő hátra köti be gyerekeit, azok nem vágnek neki rossz eséllyel egy nem kívánt autós kalandnak. Az ISOFIX-csatokkal rögzített Britax-Römer székekben a másfél és hároméves gyermekmakettek ha nem is elhanyagolható, de mindenképp kibírható mértékű terhelésnek voltak kitéve, legalábbis a tesztkörülmények között. A három csillag a mezőny átlagának alsó tartományába pozicionálja az SX4-et.

A Suzuki az első gyártási évben 10 000 SX4-et kíván értékesíteni a magyar piacon. Így hát nem árt, ha tudjuk, miként viselkedjünk, ha a zebrán az MP3-lejátszó füldugóján egyszerre csak áthatol a borzasztó fékcsikorgás, és felnézve egy negyvennel nekünk rontó példány csinos orrát látjuk. Combcsontunk valószínűleg mindenképp eltörik, erre ne legyen gondunk, a motorháztető éle nem fogja kímélni. A jobb fényszóró fölött azért van egy puhább folt, próbáljuk abba az irányba lendíteni lábainkat az ütközés előtt.
Dolgunk innentől egyszerű: mindössze arra kell vigyáznunk, hogy lehetőség szerint maradjunk a jármű középvonalában, a sárhányók felső pereme ugyanis túl kemény, a hajlított acéllemezzel nem versenyezhet az emberi porhüvely. Fejünket kellemesen puha fogadtatásban részesíti majd a Mi Autónk, különösen szívmelengető látvány az illusztráción a szélvédőkeret szokatlanul lágy alsó vonala.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
