Renault Twingo (2003)
Renault Twingo (2003) törésteszt
Az aprócska Renault dizájnja felett már eljárt az idő.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 8(50%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 23 Gyalogosbiztonság 10(28%)
A Twingót 2003-as plasztikai műtétje után tesztelte az NCAP, és az akkori eredményekhez képest nagyon jól látszott, hogy az aprócska Renault dizájnja felett már eljárt az idő.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A frontális ütközés jelentősen átalakította a karosszériát, de az autó megtartotta szerkezeti egységét. Az ajtó deformáció nélkül vészelte át az ütközést, de a tetővonal megrogyott az ajtó felett. A kormánykerék is jelentős mértékben mozdult hátra, de a légzsák megakadályozta a mellkasi sérüléseket. A combokat a kormányoszlop körüli szerkezetek, a lábfejeket a kuplungpedál elmozdulása veszélyeztette.
Oldalról jól megvédte a mellkast és fejet védő oldallégzsák a vezetőt, hasa és medencéje is megúszta az ütközéseket. Az ajtóba épített merevítések ellenére az ajtó elég mélyen behatolt az utastérbe.
Az Isofix-pontok és kiegészítő kötél segítségével, menetiránnyal megegyező állásban rögzített gyerekülések oldalról még megóvták a gyerekeket, ezzel szemben a frontális ütközés mindkettejük nyakán és mellkasán mély nyomokat hagyott. Az utasoldali légzsák kikapcsolását leíró címke könnyedén leeshet és elveszhet, de a napellenzőre erősített további információs matricák minősége megfelel az EuroNCAP előírásainak.
Két zöld csillagát főleg rövid motorháztetejének és hatalmas szélvédőjének köszönheti, a lökhárító és a motorháztető első élének kialakítása már nem annyira kíméletes.
A Twingo 2003 óta két első légzsákkal, oldallégzsákokkal, előfeszített, erőhatárolt övekkel, a hátsó és az anyósülésen Isofix-fülekkel felszerelve kerül forgalomba.