2002.09.09. 10:57

Az idén tavasszal bemutatott új Vectra 70 %-kal erősebb torziós merevség szempontjából, mint elődje, ezt a töréstesztek is igazolták.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 30(88%)

 
   
   

Négy ajtaja erőfeszítés nélkül nyitható maradt, az első lábtér alig deformálódott. Nem nagyon mozdult el a pedálsor, ami kialakításánál fogva súlyosabb ütközéskor beesik a padlóba.
A vezető mellkasán magas erőhatást mértek, a műszerfal alatt rejtőző kemény elemek pedig az elöl ülők térdeit fenyegették. A függönylégzsákkal szerelt Vectra maximális pontszámmal végzett az oldalütközés vizsgálatán.
ISOFIX pontokra lehet rögzíteni a porontyok üléseit. A gyár a Römer Kiddy üléseit saját márkajelzéssel ellátva kínálja a vásárlóknak, ebből a fiatalabbaknak kínált méret jól vizsgázott, de a nagyobb méretű által nyújtott védelem mind a frontális, mind az oldalsó ütközésben kevésnek bizonyult. Az utastérben található, az utasoldali légzsákkal kapcsolatos figyelmezetető matrica nem eléggé elrettentő kivitelű, és nem figyelmeztet a valódi veszélyekre.
Megfeledkeztek a gázolások következményiről. Az orrészen vizsgált tizennyolc ütközési pontból csupán négy volt kíméletesebb, mint a többi. Az EuroNCAP véleménye szerint ennél jóval többet kellene az Opelnek tennie a gyalogosok védelmében.
Hat légzsákkal, előfeszítős, erőhatárolt biztonsági övekkel, blokkolásgátlóval és aktív fejtámlákkal kerül forgalomba a 2002-es Vectra.