Toyota Yaris (2000)
Toyota Yaris (2000) törésteszt
A számos "2000-es év valamije" díj után, az NCAP is fontosnak érezte megjutalmazni a Yaris-t, amikor töréstesztjeiken a kisautó által eddig elért legjobb eredményről állítottak ki bizonyítványt.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 29(85%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mérete ellenére az autó teste erős és ellenálló, és az alkalmazott emberrögzítési megoldások (överő-határoló, övfeszítő, hárompontos övek, légzsákok elöl) a maximális biztonság jegyében látják el funkciójukat. Az oldalsó ütközésre kapott pontszámok jól alakultak, de a bábu feje a baleset végére kilógott az ablakon, és bár különösebb ütés nem érte, egy valódi karambolnál ennek jóval súlyosabb következményei lehetnek. Az NCAP vizsgálat időpontjában a Toyota még nem készült el a saját fejlesztésű gyermeküléssel, de a rögzítési pontok minden autóban megtalálhatók, és a légzsák/gyermekülés-elöl kombináció veszélyeire figyelmeztető matricák jó minőségben és jó helyen találhatók. Sajnos a gyalogosok védelme úgy tűnik még egy következő lépcsőfok lesz az autógyártók biztonsági fejlesztéseinek sorában, ezen a téren még a Yaris sem tudott az átlagosnál jobb eredményt elérni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)