Opel Zafira (2001)
Opel Zafira (2001) törésteszt
Az Astra padlólemezére épülő Zafira buszlimuzin a szerkezeti hasonlóság ellenére csak megközelíteni bírta annak eredményeit.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 6(38%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 22(65%)
A közepes teszteredmények ellenére a tesztelők erős kritikával illették az autó szerkezetét és biztonsági felszereléseit, mivel valószínű, hogy ezek gyengesége miatt egy közúti baleset során az autó a teszt eredményeinél súlyosabb sérüléseket szenved. Gyengének találtatott a karosszéria felépítése, különösen frontális ütközések kivédésére alkalmatlan, és az elöl szériaként felszerelt légzsákok teljesítménye sem kielégítő: a vezető feje és mellkasa a légzsák ellenére ütközött a kormánykerékkel ami, az ütközés sebességétől függően akár végzetes is lehet. A pedálokat úgy tervezték, hogy ütközésnél "letörjenek" felfüggesztési pontjukról, de ez a rendszer a tesztelésnél csődöt mondott. Szerencse, hogy a lábtér összenyomódása az elfogadható értéken belül maradt, mivel a műszerfal alatt és a kormányoszlop környékén találunk sérülés okozására képes kemény szerkezeti elemeket. A légzsák hiánya ellenére jól teljesített oldalról a Zafira, csak a vezető mellkasán mértek magas terhelést. A gyár által ajánlott Kiddy 2000 ülés kielégítően teljesítette funkcióját, de a gyerekülés és légzsák együttes használatából adódó veszélyek egyértelmű feltüntetését komolyabban kellene venni.