Opel Zafira (2001)

Opel Zafira (2001) törésteszt

2001.06.26. 17:28

Az Astra padlólemezére épülő Zafira buszlimuzin a szerkezeti hasonlóság ellenére csak megközelíteni bírta annak eredményeit.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 6(38%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 22(65%)

 
   
   

A közepes teszteredmények ellenére a tesztelők erős kritikával illették az autó szerkezetét és biztonsági felszereléseit, mivel valószínű, hogy ezek gyengesége miatt egy közúti baleset során az autó a teszt eredményeinél súlyosabb sérüléseket szenved. Gyengének találtatott a karosszéria felépítése, különösen frontális ütközések kivédésére alkalmatlan, és az elöl szériaként felszerelt légzsákok teljesítménye sem kielégítő: a vezető feje és mellkasa a légzsák ellenére ütközött a kormánykerékkel ami, az ütközés sebességétől függően akár végzetes is lehet. A pedálokat úgy tervezték, hogy ütközésnél "letörjenek" felfüggesztési pontjukról, de ez a rendszer a tesztelésnél csődöt mondott. Szerencse, hogy a lábtér összenyomódása az elfogadható értéken belül maradt, mivel a műszerfal alatt és a kormányoszlop környékén találunk sérülés okozására képes kemény szerkezeti elemeket. A légzsák hiánya ellenére jól teljesített oldalról a Zafira, csak a vezető mellkasán mértek magas terhelést. A gyár által ajánlott Kiddy 2000 ülés kielégítően teljesítette funkcióját, de a gyerekülés és légzsák együttes használatából adódó veszélyek egyértelmű feltüntetését komolyabban kellene venni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.