Élet, túl a félmillión
Legendásan erős, legendásan takarékos, legendásan tartós turbódízel. Hatalmas hely elöl, hátul, még hatalmasabb a csomagtérben. Hatalmas kínálat a használtpiacon. Depresszív belső - nos, ez ellen kell a Rivotril.
Ez a széria a Passatok legrövidebb ideig gyártott, negyedik generációja, 1994 és 1996 között készült. A már nem malacorrú, de még nem tojásforma középkategóriás VW elképesztő tágasságával és hihetetlenül tartós motorjaival szerzett rajongókat, vagy legalábbis racionalitástól vezérelt tulajdonosokat. Azért a formáját is lehet kedvelni. Semmi izgalmat nem kelt, az igaz, csicsa- és fantáziamentes szállítóeszköz, de a sima vonalak, a szinte kézzelfogható megbízhatóságot árasztó egyszerű, tömör test is kelthet jó érzést a garázsban, vagy a ház előtt.
Másfél millió forint körül sok eladó példányt találunk. Legolcsóbban 6-700 ezer forint körül kínálnak autókat, többnyire 1,6, 1,8, 2,0 literes benzines szedánokat, vagy akár egy-egy leharcolt VR6-ost, 2,8 literes, 175 lóerős motorral. A legdrágábbakat 1,6, 1,7 millió körül hirdetik, ezek rendszerint jó karban lévő, extrákkal alaposan felszerelt, akár üveg tolótetős, ülésfűtéssel felszerelt, automata klímás, kései turbódízel kombik, azok közül is inkább a változó geometriájú turbóval szerelt 110 lóerősek.
Ritka madár az ilyen, ahogy az intercooler nélküli 75 lovas változat is. A legtöbb Passat ugyanis a 90 lóerős TDI-vel készült. A két erősebb verzió között csak a feltöltő, a porlasztófúvókák mérete és a vezérlés programja a különbség. Ez azt is jelenti, hogy - sok más típustól eltérően - a Passatnál nem kell nagyon félni a kisipari módszerrel megcsippelt példányoktól, hiszen a gyengébb motorban is ott a tartalék a bő húszszázalékos teljesítménynöveléshez. Persze a 130-150 lóerősre húzott koromokádó szörnyetegek nevünkre vételétől azért tartózkodjunk.
Egy azonban közös gyakorlatilag valamennyi hirdetett dízel Passatban: 190 és 250 ezer kilométer közötti számot mutat az órájuk. Hát igen, valószínűleg ennyit is futottak - Magyarországon. Meg előtte még egyszer-kétszer ennyit Nyugat-Európában, ahonnan behozták őket.
A szerelő szerint
A "keskeny lámpás" Passatok elnyűhetetlen autók. 4-500 ezer kilométerrel kerültek be az országba (tudom, mert magam is nem egynek tekertem vissza az óráját), innentől még kétszázat simán elmennek. Mondhatjuk, hogy minden más is ehhez az életttartamhoz van tervezve, a futómű is mindent kibír. Legfeljebb kis elektromos hibái lehetnek, az ablakemelő szinte minden ilyen Passatban el szokott romlani.
Tesztautónk, a képeken látható bordó példány azért is különleges, mert ez tényleg annyit ment, amennyit az óra mutat. 110 lovas TDI kombi, klímával, jelenleg 287 ezer kilométerrel. Mostani tulajdonosa maga vásárolta Németországban, első tulajtól, megbízható ismerőstől, akkor 260 ezer kilométerrel, teljes, számlákkal, felmérőlapokkal megtűzdelt szervizdokumentációval. 3500 eurót kértek érte kint, tavaly februárban 680 ezer forint regisztrációs adót kellett rá fizetni. Átírással, vizsgával 1,7 millió forint körül menetkész volt. Azóta két kerékcsapágyat és egy kormányösszekötőt kellett cserélni. A lengéscsillapító még a gyári, mostanában kezdett el nyöszörögni.
Na most ilyen autóval nálunk sohasem fog találkozni, aki Passat kombit keres. Gazdája ugyanis semmi pénzért el nem adná friss, üde állagú autóját. Ha mégis, akkor sem kérhetne érte 1,7-1,8 milliónál többet, a piac úgysem fogja elhinni, hogy nincs visszatekerve az órája.
Pedig a motorban még ennyi sincs. A német tulajt üldözte a sors, kétszer is elszakadt a vezérműszíj. Először 85 ezernél, ötezer kilométerrel az első kötelező szíjcsere előtt. Ekkor garanciában vadonatújra cserélték a motort. Másodszor 230 ezernél, ekkor viszont egy gyári felújított blokk került az elhunyt helyére. TDI Passat kombi, gyárban végzett generál utáni hatvanezer kilométeres motorral: hát ilyen tényleg csak a mesében van, a magyar piacon biztos nincs.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
