Vigyázat, személyautó!
Transporterből van platós, duplakabinos platós, zárt dobozos, hűtős, zárt üveges, személyautó és teherautó. Van olyan, amely személyautóként kezdte pályafutását és később minősült át teherautóvá, és van olyan, ami áruszállítóból vált kisbusszá.

Jóindulatú, bamba jószág. Egykedvűen hordja a zöldséget, a bútort, a melósokat vagy a hidegtálakat. Észre sem vesszük, ha feltűnik egy-egy értetlenkedő tekintetű, lomha doboz a tükörben, szinte reflexszerűen előzzük őket az autópályán, gondolkodás nélkül vágunk be eléjük a lámpa előtti kanyarodósávban. Talán csak akkor adunk neki némi tiszteletet, ha valamely közszolgáltató színeiben, narancssárga villogóval tűnik fel mondjuk egy gázömlés helyszínén. Ez azonban egyre ritkábban fordul elő, a T3 lassacskán a legcsóróbb közüzemnél is kikopik a T4-esek közül.
|
A külső jellegtelenség a beltérben is folytatódik - ez persze a Transporter gyártásának idején teljesen természetes volt. Barna műanyag ajtókárpitok fogják közre a két barna ülést, az ajtók sarkán lévő szellőzőrostélyokon egy-egy kis kék tolattyúcska küzd a sivársággal. A szintén barna műszerfal jelentéktelenül búvik meg a szélvédő alatt, hiába a MOMO váltógomb és a hármas Golf négyküllős kormánya, a Transporter nem lett designcsoda. Szabványos, egyszerű VW-műszerek, funkcionálisan ronda billenőkapcsolók és fűtés-szellőzéspanel. Minden fantáziátlan, de minden működik.
Nem nagyon kellemetlen egy hármas dízel Transporterben utazni, vagy azt vezetni, de azért nem irigylem, aki minden munkanap nagy részét egy ilyen bádogban tölti. Bár a motor messze esik a pilótától és zajszigetelő lap takarja, azért folyamatosan tudatja jelenlétét.
Ebben az időben légzsákot, övfeszítőt még nemigen lehetett látni ebben a kategóriában (máshol is alig). Szükség van hát az elrettentésre, mint pszichikai biztonsági faktorra: a Transporter műszerfala fémlemezből készült, hogy mindenki ódzkodjon a homlokkal való tapintáspróba gondolatától. Szintén nem árt, ha tudjuk, hogy az akkumulátor az utasülés mögött lapít, alig várva, hogy balesetkor szétfröcskölhesse savát a kabinban.
Az 1570 köbcentis dízel szerencsére kevés teret enged az ámokfutóknak. Ötvenöt lóereje már komikusan kevés a mai Common-Rail dízelek által meghatározott mezőnyben. Az autó képes 0-ról 100 km/h-ig felgyorsulni, sőt, akár kicsivel tovább is, de hogy mennyi idő alatt, azt inkább ne firtassuk. Hatvanig-hetvenig városban nem zavaró a kis szívódízel és a nagy kasztni együttese, a rövid váltóval az autó képes a forgalom követésére, de amint a légellenállás is beszáll a játékba, a Transporter hamar feladja a harcot. A 65 lovas turbódízel kicsit fürgébb, de szintén nem egy vadállat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
