Egy rég nem látott ismerős üdvözlése miatt lassítottam. A barátom a járdán ált, a viszontlátás örömére arca felderült, majd miután az autót is végigmérte, a megdöbbenés torz mosolyával csak ennyit kérdezett. - Mi ez? Csak tesztautó - mentegetőztem, de éreztem, hiába. A több éves kemény munkával kialakított imidzs egyetlen pillanat alatt omlott össze.
Pedig a WagonR+ nem rossz autó. Főleg a tesztelésre kapott Special változat. Azonnal szembetűnő kiegészítőivel egyéniséget visz a Wagonok homogén világába. Metál fekete fényezés, könnyűfém felni, elöl-hátul szpoiler, küszöbszpoiler, ködlámpa, belül króm kilincs, különleges kárpitozás, hogy csak a javát említsem. Egy egészen kicsiny ablaksötétítés hiányzik, és a Special változat piacra kerülésével az érdi maffia is átülhet a WagonR Pluszba.
A megbolondított külsőhöz 1.3-as soros négyhengeres 16 szelepes 76 lóerős motor jár. Nem egy vadállat, de városban hatvanig egész jól teljesít. Mi autópályán is használtuk, az ottani menetteljesítményt inkább takarja a feledés jóindulatú homálya. Annyit elárulhatok, hogy nem kell különösebben aggódnunk a sebességhatárok tiltott átlépése miatt.
|
A teszt alatt műszaki probléma nem adódott, de ezt azért titkon reméltük is. A WagonR+ fan topik lakói a sebességváltó hátramenet fokozatának kapcsolási nehézségéről írtak. A tesztautóval semmi ilyesmit nem tapasztaltam. A kettes reccsent néha, de a kollégák ilyesmivel nem találkoztak. A Suzuki szervizben elmondták, hogy a váltót működtető bovdenek szakszerű beállításával megszüntethető minden kapcsolási nehézség.
A vagon kicsiny kerekeinek köszönhetően (165/60R14) az összes útburkolati hibáról tudomást szerezhetünk. Én elég labilisnak éreztem, hirtelen kormánymozdulatokra az autó rázta a fenekét. JF, rali szakírónk ezt a rövid tengelytávval és a könnyű hátuljával magyarázta.
Belül nincs panasz. Emlegethetném a kopogós műanyagokat, de kérem szépen, jelöljék meg azt a kiskategóriás vetélytársat, amelyik nem hasonló adottságokkal büszkélkedik. A design klasszikus, a kezelőszervek egyértelműek. Az első ajtókra jutó villanyablak alkalomadtán szeli az ujjakat, és még a vezető oldalára sem jutott automata mozgatási rendszer (amikor egy nyomásra, teljes hosszon fel vagy le megy az ablak). A működtető kapcsolók az ajtókárpiton nagyon hátulra kerültek, csak a könyököm ülésbe verésével, kényelmetlenül értem el.
A széket magasra emelve a pozició nagyon kényelmes. Mivel a középkonzol nem nyúlik a váltóig, hosszú lábazatom kényelmesen terpeszkedhetett. A teszt közben volt szerencsém egy nagyobb kategóriájú, jóval drágább típust is kipróbálni, ahol a körbeölelő műszerfal a hálózsákban üldögélés érzetét keltette.
A magas építésének köszönhetően kellemesen éreztem magam, nem jelentkezett a kisautók nyomasztó bezártsága. A cilinder viselése sem okozna gondot, akkora a hely a fejem és a plafon között. A nagy üvegfelületnek köszönhetően kiváló a panoráma is. Az átkozott A oszlop vastag egy kicsit, de cserében a karosszéria merevítésében vállal fontos szerepet.
Már a legegyszerűbb WagonR is elöl kétoldali légzsákot, frontális ütközéskor a fékpedált kioldó mechanizmust, és az első üléseken előfeszítős biztonsági övet kap. A Special felszereltség esetén ez az oldallégzsákkal és az ABS-el egészül ki. Büszkék a WagonR oldalsó ütközésvédelmére is, ami manapság azért inkább követelmény mint erény.