A szörnyűséges felsőbbrendűsködés maga

2006.09.21. 08:44

Adatlap BMW X3 3.0sd - 2006

  • 2993 cm3-es,soros 6 hengeres dízel
  • 286 LE @ 4400 rpm
  • 580 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.6 másodperc
  • Végsebesség:
    240 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • 14 950 000 Ft

A váltó tényleg gyors, kézzel és magától is, de - hogy valami egy kicsit fájhasson is - ez nem a világ legjobb váltója. Az ugyanis a VW-Audi DSG-je, amihez sokat közeledett a BMW, de ez egyszerűen más elven működik, és a tökéletességhez látszólag csak egyetlen út vezet. Minden hagyományos automata élményfaktorán ront, hogy a motor és a kerekek közt nem mechanikusan zárt a kapcsolat, hanem van kisebb-nagyobb csúszkálás. A BMW új rendszere ezt szinte teljesen megszünteti, amitől nagyon jó.

A vezetés élménye a szörnyűséges felsőbbrendűsködés maga. Temérdek erő, végtelen tartalékok, kényelem, civilizáció. Épp annyi sportosság, amennyi a hibátlansághoz kell egy nemsport-autóban. Az ember komikusan gyorsan megy, aztán fékez, visszavált kettőt, befordul, az X3 finoman rádől a külső kerekeire, megtapad, és kigyorsít. És mindig kiderül, hogy ment volna ez sokkal gyorsabban is.

Az egész autó legjellemzőbb tulajdonsága, hogy minden úton bő másfélszer gyorsabb tempó érződik vele természetesnek és biztonságosnak, mint a megengedett. Aszfalton egészen meglepően tág korlátok között háborítatlanul kifinomult, sose szenved, sose küzd. Ha nagy a baj, az elektronika kicsit belenyúl a hajtásba vagy a fékekbe, és mi sose tudjuk meg, mennyire rég szörnyet kellett volna már halnunk.

Érdekes, hogy a világverősége ellenére se sportos karakter, egy minden szempontból gyengébb Subaru Forester XT sokkal sportosabbnak és gyorsabbnak érződik, mert az arra van. Az X3-at viszont általános tökéletességre tervezték, ahhoz pedig nem a kirobbanó őrjöngés, hanem az élre vasalt makulátlanság passzol. Ezért nagyon erős, nagyon gyors, de nem csinál úgy, mintha ez éltetné. Ezért feszes, de nem túl kemény. Viszont 11 liternél nem tudtunk többet fogyasztani vele, pedig valamelyik pedál állandóan a szőnyegre simulva feküdt.

BMW X3 3.0sd - 2006

Mindig csendes, mindig civilizált, mindig kényelmes. Pont megfelelően nagy belül. Pont jó nagy a csomagtartója. Mindig elég erős, mindig elég jól lassul vagy fordul. Ha elfogy alóla az épített út, pont elég jól elmegy a murván és a földön is. Feláll a járdára, nem ér le az orra egy rámpán. Ellátni belőle a városi dugó felett. Elviszi a nagy kutyát a távoli telekre. Gyorsan. Elhúzza a jet-skis utánfutót. Keveset fogyaszt.

14,5 millió forintba kerül. Ez különösen fontos adat: ennyibe kerül 2006-ban az általános célú autós közlekedés minden feladatának hibátlan megoldása. A tökéletesség ára.

A szerző értékelése ertekeles

Vegyes felhasználású félszerzet ennél jobb most nem lehet. Élményben egy 4 millióval olcsóbb Forester vagy Outlander adhat többet, általános hibátlanságban nem, és ez nem az élmény műfaja. Nem kell szívből szeretni, de mostantól mindent ehhez mérünk a kategóriában.

Totalcar értékelés - BMW X3 3.0sd - 2006

Élményben egy 4 millióval olcsóbb Forester vagy Outlander adhat többet, általános hibátlanságban nem, és ez nem az élmény műfaja. Nem kell szívből szeretni, de mostantól mindent ehhez mérünk a kategóriában.