És akkor a lényeg: a fészliftes változat ára. Az új, változó vezérlésű 1,6-os benzinmotorral szerelt Essentia alapmodell 4,881 millió, a kis dízel 110 lóerővel 5,671, 125-tel 5,746 millió forintba kerül. (A többi modell árát még nem kaptuk meg az importőrtől.)
15 ló 75 ezerért?
Igen, jól hallották. Az erősebbnél alig olcsóbb gyengébbik dízel nyilván más országoknak a mi, főleg lökettérfogatra épülő sarcolásunktól eltérő, teljesítményalapon ítélkező adópolitikája miatt készült (OK, van teljesítményadó is, de a nagy érvágások, a kötelező biztosítás, a regadó köbcentire megy). Nálunk is csak azért forgalmazzák (valószínűleg nem kell majd senkinek), hogy ha van olyan cég, ahol a flottapolitikai megfontolások mondjuk 120 lónál húzná meg a határt, az Opel ne essen el megrendelésektől.
Nem röhög! Bizony létezik ilyesmi, egy cimborám épp várja a már megrendelt 1,8-as benzines, még fészlift előtti céges Zafiráját. Ami csak azért nem a takarékosabb, erősebb dízel, mert ennél a cégnél épp 1,8 liternél húzták meg a határt; eddig ugye csak 1,9-es dízel Zafira létezett.
Barátom pozíciójához kombi Astra vagy Zafira jár, Astrához volt is 1,7-es dízel, de mivel három gyereke van, a nagyobbat kérte. Napi száz kilométert ingázik Pestre, úgyhogy tipikusan az az ember, akinél a dízelmotor felára hamar megtérül. A munkáltatónak nem volt annyi esze, hogy erre rájöjjön.
Hogy viszonyulnak a versenytársak a felfrissült Zafirához? A Citroën a C4 Picassót akciós áron (ami azt jelenti, hogy ez az ára, hiszen a Citroën évek óta fél-egymilliós permanens akciókkal lélektanozgat az árlistákban) 4,93 millió forinttól kínálja, ennyibe kerül a 127 lovas, 1,8-as benzines. 110 lóerős, 1,6-os dízellel 5,12, 138 lóerős, kétezres gázolajossal 5,97 millió az autó "akciós" ára.
A Mazda 5,6 millió forintért adja tolóajtós kis hétülésesének 110 lóerős dízelváltozatás, 5,7-ért az 1,8-as benzinest (ez valamiért csak gazdagon felszerelt TX kivitelben létezik). A Renault Grand Scénic pedig 1,6-os, 110 lóerős benzinmotorral 4,9, másfél literes, 106 lóerős dízellel 5,33 millió forinttól indul. Szóval a Zafira nem olcsó.
Viszont önök szeretik. A Népítéletben a második generációs Zafira 7,4 pontot kapott (ez az érték összegzi a szeretetet, megbízhatóságot, teljesítményt, kényelmet) a tízből. A Mazda 5-ről, C4 Picassóról még nincs elég ítéletünk egy felelősségteljes átlagoláshoz, de ugyanennyire taksálják a tulajok az én kategóriakedvencem, a második generációs Scénic is.
Azért van olyan Zafira, amivel minden nap boldog tudnék lenni. Ez a spórolós dízel maradhat (nem tol ugyan, mint a barom, de a számítógép stabil 6,1-et írt ki fogyasztásra a sztrádán), csak kéne alám egy rendes ülés, mondjuk az OPC-ből, a tetőn pedig végigfuthatna a feláras panorámaablak a tárolódobozokkal. A kusza gomberdővel meg majdcsak megbarátkoznék. Vagy vezetne Anya, én meg hátul olvasgatnék.