Az isten
Év Autója-szavazás utolsó fordulós vezetés: Mazda MX-5 1.5 - 2016.
A kétliterest nehéz lett volna ennyi időre elvinni, ezért maradtunk a nyüzüge, béna és szerencsétlen, kicsi másfelesnél. Számít ez? Így is megvadultunk benne, olyan ez.
Nem akarok többet írni az MX-5-ösről, mert már én utálom azt a csöpögő nyáladzást, amit művelek, és amit műveltem már korábban is ebben a témakörben. Ilyen az ember, amikor kamasz korában halálos szerelembe esik, de annyi esze még épp van, hogy lássa: a haverjai gúnyos röhögések közepette kocogtatják a homlokukat, miközben ő a Csodálatos Lénnyel botladozik a keresetlen és béna kedveskedő szavak reménytelen indái között. De mindenki kerül ilyen helyzetbe egyszer. Mindenki, aki egyszer kipróbálja a negyedik generációs MX-5-öst.
A Nirvána kicsiben érkezik
Beperelem a Mazdát. Kiloptak valamit a tudatalattimból, megcsinálták, és most pénzért akarják eladni nekem, ahelyett hogy jogdíjat fizetnének. Ezeknek már semmi sem szent?

Először a kétliteres vezettem, és laposra vasalt. Aztán Goodwoodban mehettem egy óvatos, felügyelt kört az olcsóbbik másfél literessel. Majd a Tannistesten kipróbáltam megint, a Pista kollégámmal akkorát autóztunk az elméletileg kanyarmentes skägeni utakon, hogy berekedtem az üvöltéstől. És valahogy az MX-5 ott is megtalálta a kanyarokat, nahát.
Most, Mortefontaine-re már mindegy volt, tudtam. Akár bilsteines, sperres kétliteres 160 lovas, akár lecsupaszított, szerény 130 lovas, mind jó. A két autó nagyon más, teszem hozzá, de nem okvetlenül jobb az egyik, mint a másik, itt tényleg ízlésbeli különbségekről van szó. A kétliteres keményebb, sportautósabb, a másfeles puhább, kicsit talán otthonosabb is emiatt, de mivel szerényebb gumikon kapaszkodik, ezért azzal is közel éppoly jól esik bármilyen kanyar. Most épp tehát a kicsi jön, végre nem ül mellettem jajgató mazdás ember, csak egy lelkes Gajdán Miki, tehát itt a full-full-full amatőr videó. De legalább a lelkesedés valódi, abból csak elvenni tudtam volna:
Ez volt az utolsó teszt Mortefontaine-ből, ahol a 2016-os Év Autója-választás utolsó körben benn maradt jelöltjeit tettük próbára. A korábbi, hasonló videós villámtesztek itt vannak:
Audi A4
BMW 7-es
Jaguar XF
Opel Astra
Skoda Superb
Volvo XC90
A következő lépés pedig már tényleg az évadzárás: február 25-én otthon maradok átszámolni és átgondolni a szavazatomat, február 26-án leadom azt a COTY-vezetőségnek, hétfőn, február 29-én pedig már a genfi szalonról, az átadóról jelentkezem.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
