Légvédelmi ködlámpa az új Fiorinón

2008.02.13. 22:55
61 hozzászólás

Sajtóközleményt hozott a posta.

„Kedves Kolléga, mellékelten küldöm a  tegnap bemutatott FIAT Fiorino sajtóközleményét és árlistáját szíves felhasználásra. Az új modell a mai naptól már rendelhető a hazai márkareskedésekben. 
A belépő alap modell most bevezető áron nettó 2  399 000 Ft megvásárolható ajándék klímával. Az Fiorino SX változatához is ajándék klíma jár.”


Erre persze egy szóval se mondjuk, hogy rohanjon mindenki Fiorinót venni, mert például nekem nagyon hiányzik róla egy olyasféle mackó- vagy mopszarc, mint az előző Doblóról. Viszont tényleg szép így narancssárgában. Azt távolról sem állítom, hogy percekig gyönyörködtünk volna benne, csak megállapítottuk, hogy sajtófotón, ebben a narancssárgában ritka mutatós egy kishaszonjármű.

Aztán megláttuk a bekapcsolt ködlámpát, melybe gondos kezek még egy kis sugárnyalábot is retusáltak, és elhűltünk: hogyan képzelték a Fiatnál, hogy egy ködlámpa, ami olyan magasan van, mint más autókon a rendes fényszóró, bármit is segít a ködben.


Én a ködlámpa-szkeptikusok közé tartozok. A múltkor pont egy ködlámpás tesztautó volt nálam, köd is jött a megfelelő pillanatban, és hosszasan gurultam a néptelen úton, ködlámpa be, ködlámpa ki, van-e különbség. Szerintem nincs. Kicsit jobban virít a köd több lámpával. Rácz kollága a reflektorra esküszik, Csikós a helyzetjelző-ködlámpa kombóra, de szigorúan tejködben, 20-as tempónál.


Kereszturi webszerkesztő döntötte el a vitát: Monor és az ő faluja között gyakran van igazi, nagyonkemény köd, az egész falu azt teszteli, úgyhogy rengeteg tapasztalat birtokában jelentheti ki: igen, a ködlámpa segít a nagy ködben. Főleg ha alacsonyabbra rakják, mint az új Fiorinón.