Credo buszokat jobbára vidéken látni, de a gyártó, a Kravtex-Kühne láthatóan nem nyugszik bele ebbe. Építettek egy buszt, amely szerintük a budapesti közlekedés igényeit is kielégítené, és 85%-ban magyar gyártású alkatrészekből áll.

Az Econell City ugyan rokon a korábbi Credo buszokkal, de a városi használat igényeihez igazították. A konstrukció előnye, és egyben buktatója is, hogy nem teljes egészében alacsony padlós. A középső ajtók mögött két lépcső vezet a magasabb szekcióhoz, ami konstrukciós szempontból abszolút indokolható. A gyártó szerint viszont kompenzálja ezt a kisebb tömeg, az ebből adódó alacsonyabb fogyasztás, az alacsonyabb vételár és az egyszerűbb, olcsóbb karbantarthatóság. Ráadásul azt állítják, az utastér használhatóságát sem rontja jelentősen. A busz állítólag nagyrészt megfelel a BKK aktuális felszereltségi követelményeinek, és számos kiegészítő is rendelhető hozzá, mint a nagy teljesítményű, fűtő-hűtő klímaberednezés, a négykamerás utastér-megfigyelő rendszer, vagy az ajtónkénti elektronikus jegykezelő rendszer, de vezeték nélküli internet-elérést is beépíthetnek a buszba.
A gyártó egyelőre tesztelésre ad egy ilyen szép kék buszt a BKV-nak, abban a reményben, hogy Budapest rendel majd a típusból a külvárosi vonalakra. A gyártó szerint a típus mintegy 15%-kal olcsóbb a versenytársaknál, így jó eséllyel indulhat az agglomerációs buszokra kiírandó tenderre, amelyet egyszer már meghirdetett, majd visszavont a közlekedési vállalat. A tesztüzemet azonban nem csak a közlekedési vállalat meggyőzésére használják majd. Az okostelefonos utasok a buszon elhelyezett QR kód leolvasásával egy kérdőív kitöltésére kapnak majd lehetőséget, és az így begyűjtött észrevételeket a Kravtex felhasználja a busz tökéletesítésére.
A Credo City persze csak egy a lehetséges magyar buszok közül, amelyeket a BKV megrendelhet: az Ikarus jogutódja és a NABI mellett hamarosan elkezdődik a Volvo buszok gyártása az államosított Rábánál is, így legalábbis kemény verseny várható.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
