Eladó a világ legdrágább autója
Rendkívül érdekes és mozgalmas nap ez a mai a történelemkönyvekben. Január 22. van, ezen a napon született Csonka János, a porlasztó (egyik) feltalálója (bár már tudjuk, hogy mégsem). Az Apple 1984-ben éppen ezen a napon mutatta be első személyi számítógépét az ős-Macintosht, amellyel hódító útjára indult az egérnek nevezett beviteli eszköz, és ezen a kis gépen futott először grafikus felhasználói felület. Fontos nap ez azért is, mert 1970-ben éppen ekkor állt kereskedelmi szolgálatba a legendás, és sok felújítás után ma is szolgálatban lévő Jumbo Jet, vagyis a Boeing 747 utasszállító repülőgép. A nap szülöttei közül kiemelném még, Cseh Tamást, aki Bereményi Gézával egy teljes könnyűzenei korszak szimbólumává vált, és szerintem aki egy kicsit érti a dalaikat, szövegeiket, az többet tud arról, milyen ebben az országban élni. Kár, hogy 2009-óta nincs már velünk. Ma van a magyar kultúra napja is, mert Kölcsey Ferenc 1923-ban éppen január 22-én írta meg a Himnuszt. Most mégsem a szomorkás fohásszal kezdődik a Hidegindító, hanem a gitáros indián egyik dalával. Boldog névnapot minden Artúrnak és Vincének.
Csikós és a legdrágább autó
Lehet, hogy ez lesz a világ legdrágábban eladott autója? A párizsi Rétromobile kiállításon, február 5-én ütik majd le az Artcurial aukcióján. Eddig a Pierre Bardinon-gyűjteményben lakott, s olyan irtó híres versenyzők használták, mint Peter Collins és Maurice Trintignant az 1957-es sebringi 12 órás versenyen (ez volt a leghíresebb amerikai verseny anno), majd Wolfgang von Trips a Mille Miglián tolta. Bár a kocsi Ferrari 315-ösként kezdte, később átépítették 4,1 literesre, ezzel kvázi az újabb 335S specifikációjára hozták fel.
Le Mans-ban a később F1-bajnok, Mike Hawthorn ezzel a kocsival futotta meg az első 200 km/h fölötti leggyorsabb kört. Baromi sokat szerepelt a maga idejében, önmagában is egy legenda lett már akkor, de később az amerikai Ferrari-dealer Luigi Chinetti birtokába került, s ő még elindította a kocsit a kubai nagydíjon, Masten Gregoryval és Stirling Moss-szal a volánja mögött - ők már Schumacher-szintű nagykutyák voltak. Később, egészen 1970-ig Franciaországban versenyeztek vele már alacsonyabb szinten, tehát jó sok versenyév van benne. 1970-ben aztán gyűjteményi darab lett, s akkor még igen eredeti állapotban volt, azóta se piszkálták túl sokat. Rettenetes eszmei és valós, fizikai értéke van. A mostanáig legdrágábban eladott autó szintén egy Ferrari, szintén az 50-es évekből: Juan Manuel Fangio 1956-os 290MM - az 28 050 000 dollárért ment el. Ennél az 1957-es 335S Spider Scagliettinél most 36 500 000 dollár a várt leütési ár. Ez persze bármerre változhat, de a piaci hangulatot ismerve cseppet sem tűnik optimistának a tipp. (Csikós Zsolt)
Autóipari hírsaláta
Autómegosztó szolgáltatást indít a General Motors az Egyesült Államokban és Németországban. A szolgáltatás lényege, a piac egyéb szereplőinél tapasztalthoz hasonlóan megtalálni azokat az autózókat, akik vezetve közlekedni ugyan szeretnék, de nem vágynak saját tulajdonú kocsira. A cég elnöke szerint óránként 6 dollárt (kb. 1700 forint) kell majd fizetni egy kisautóért, és a dupláját egy nagyért, a Daimler-féle Car 2 Go-hoz és Mercedesme-hez hasonlóan mobilos appal kereshetnek majd a közelükben lévő szabad autót az előfizetők. (Autonews)
A Volkswagen elutasította az Európai Bizottság kérését, hogy az Észak-Amerikában és Kanadában tervezett pénzügyi kompenzációval kártalanítsa azoknak a dízelmotoros autóknak a tulajdonosait, akik érintettek a tavaly kipattant botrányban. A cég egy teljes motorgeneráció autóban alkalmazott a környezetvédelmi vizsgálat eredményeinek meghamisítására szolgáló szoftvert. Mint a cég elnöke Mathias Müller tegnap elmondta, Európában elsősorban az autók javítására fognak koncentrálni és nem tervezik az USA-ban várható ezerdolláros kártérítés kifizetését. (Autonews)
Forradalom zajlik az amerikai autógyártásban. A Ford hamarosan start-stop rendszerrel szereli fel legendás pickupját, az F150-et. A cég ezen a típusnéven 1948-óta készít kisteherautókat, a mostani verzióban a megszokott ötezer köbcentis V8-ason kívül kétféle V6-os EcoBoost motort használnak, a kisebbik 2,7, a nagyobbik 3,5 literes, mindkettő turbófeltöltős. A szenzációs újítás nyomán akár hét százalékkal csökkenhet az F150 városi fogyasztása a mostani tizensok literről. (Autonews)
Totalcar retro
Tizenhárom éve még polgári életmódot tükrözött, ma mindenki csak kerülgeti, mert időközben kiderült egy s más a Seat Toledo 2,3 V5-ről. Tesztjében ezt íruk: "Ha a motort nem forgatjuk ki eddig - és állandó jelleggel ugye mégse lehet -, akkor a karakterisztika inkább komfortos, semmint sportos, mivel nincs meg az egyre növekvő gyorsulásérzet. Ami persze nem gyengeség, csak jellegzetesség, sőt!"
Deres már a határ
Az autópályák és a főutak burkolata általában száraz, a Tiszántúlon és az Alföld déli részén sónedves. Az alsóbbrendű úthálózat burkolata is többnyire száraz, de a Tiszántúlon téliesek az útviszonyok. Deres szakaszokat jelentettek Sátoraljaújhely környékéről. Letaposott havas a mellékutak burkolata Mátészalka, Berettyóújfalu, Gyomaendrőd és Sarkad térségében. Jégbordás szakaszokra kell számítani Debrecen és Békéscsaba környezetében. A látási viszonyok általában jók. Ködfoltokat jelentettek Polgár környékéről, Sarkad térségében közepes (100–300 m) a belátható útszakasz. A sűrű köd miatt 100 m alá csökkent a látótávolság Tiszafüred és Orosháza környezetében. (utinform.hu)
2016. január 23-án, szombaton az első járat indulásától február 22-én, hétfőn az utolsó járat indulásáig a H5-ös HÉV helyett pótlóbusz, a 109-es autóbusz, illetve a Budai fonódó villamoshálózat részeként közlekedő 19-es villamos szállítja az utasokat a Batthyány tér M+H és a Margit híd, budai hídfő H között, mert a Bem rakparti HÉV-alagútban teljes ágyazatcserét végeznek. A munka ütemezésénél a BKK kiemelt figyelmet fordított arra, hogy ne a budai fonódó villamoshálózat forgalomkorlátozásaival egyidejűleg induljon el a H5-ös HÉV alagútjának rekonstrukciója. A H5-ös pótlóbuszon kerékpárok szállítása megengedett. (Budapesti Közlekedési Központ)
Kerüld el a dugót
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött . Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Az utolsó nap hó nélkül
Igen, sajnos holnap az ország több pontján újra havazni fog. Pénteken sok napsütésre van kilátás, időnként felhősebb körzetek nyugaton, délnyugaton és északkeleten lehetnek, de csapadék nem várható az Időkép szerint. A légmozgás sem lesz jelentős. Hajnalban -7 és -12 fok közé csökken a hőmérséklet, de a havas, szélcsendes, derült északi, északkeleti tájakon akár -14, -15 fok is lehet, délután pedig -3, +1 fok várható.