Lázadó zöldkártyások, milliárdos szoftverbeszerzések
Az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesülete (EME) közleményt adott ki a műszaki vizsgáztatás és a zöldkártya-vizsgálatok összevonásával kapcsolatban, melynek szövege a következő:

"Az EME hat éve szorgalmazza és támogatja a totálkáros gépkocsik esetében az újra forgalomba helyezési eljárás megnehezítését, így csökkentve a visszaéléseket, ezért örülünk a hatóságok e tárgyban várható lépéseinek. Azonban az egyesület igazolva látja a műszaki vizsgáztatás új szoftverjével (Kökir) kapcsolatos korábbi aggodalmait nem csak szakmai, hanem jogi és etikai alapon is. Alapvető tartalmi módosításokra volt és van szükség: már az első napokon csaknem 20 hibát kellett kijavítani a normális munkamenet fenntarthatósága érdekében, és van olyan terület, ami még most sem működik rendesen.
Nem tartjuk elfogadhatónak, hogy az NKH a visszaéléseket hozza fel indokként, miért is változtat becslések szerint 10 – 12 milliárd Ft-ért a szoftvereken; 2007-ben szintén ezzel magyarázták az új programok és a drága integrált vizsgálat szükségességét. Elvárjuk, hogy az NKH vonja le a következtetést: ha két év nem volt elég arra, hogy megszüntessék a csalásokat, ne az adófizetők pénzét költsék, vállalják a felelősséget a sikertelenségért. Követeljük, hogy az NKH hozza nyilvánosságra a feltárt visszaéléseket. Ha pedig nincs bizonyítéka a visszaélésekre, ne vádoljon csalással becsületes szervizeket, inkább saját háza táján tegyen rendet, és adjon számot a nyilvánosság elől eltitkolt, a korrupció gyanúját is felvető informatikai beszerzésekről.
Az utóbbi hetekben több nyilatkozat is megjelent hatósági tisztviselők szájából a zöldkártya műszaki vizsgába integrálásáról. E bejelentések célja egyértelmű: megfelelni a kormányzat részéről elvárt hangulatjavításnak, és elterelni a figyelmet a drága, hibáktól hemzsegő Kökirről. Az NKH nem végzett, nem készíttetett hatástanulmányt és nincs a megfelelő szakmai anyag birtokában, amely alapján képes lenne januártól bevezetni a változtatásokat a "zöldkártya" rendszerben. A módosítás jogszabályi háttere még tervezet formájában sem létezik, ezért megkérdőjeleződik a sajtóban tett bejelentések komolysága. Az NKH a változtatással közel kétezer, az utóbbi években sokmilliós beruházással terhelt műhelyt zárna ki a felülvizsgálat végzéséből. Nincs olyan Uniós előírás, amely megkövetelné a műszaki vizsga és a zöldkártya vizsgálat egyesítését, ráadásul az új egységes rendszerben fizetendő díjak az NKH-tól kiszivárgott információk szerint drágábbak lesznek a hatóság közleményében szereplő 17 ezer forintnál. Az EME közlekedésbiztonsági és levegőtisztasági okokból nem tartja jó megoldásnak, hogy az új autókat 4 éves korukig egyáltalán nem kell felülvizsgálatra vinni, ugyanakkor 12 éves kor felett a keveset futó gépkocsikon is évente elvárnák a vizsgát. "
Eddig a közlemény szövege, amely a kétezer — a tervek szerint — hoppon maradó szervizes szemszögéből világítja meg a kérdést. Ha nem lenne benne egy kis logikai bukfenc, egyet is érthetnénk velük. Kikérik maguknak a kamu zölkártyáztatás vádjait, ami már önmagában is vicces, de cserébe finoman felvillantják a korrupció gyanúját az NKH-nál, szintén bizonyítékok nélkül. Ez semmi jót nem vetít előre az autósok számára, hiszen jól látszik: bűzlik az egész, félő, hogy a két érdekcsoport huzavonájában megint mi húzzuk a rövidebbet. Vagyis valahol biztos többet kell majd perkálni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mekkora autó kell a nyugdíjasoknak? Kimatekozták a németek
Kellenek a gombok is.
- Hírek
Az Ioniq 5 a Hyundai vásárlócsalogató titkos fegyvere
A modell nemcsak a Hyundai váráslói között népszerű, hanem rengeteg új ügyfelet is hoz a koreai márkának.
- Hírek
Bő 2 millával megnyesték a Tesla Cybertruck árát
A gond azzal van, hogy a 2024-ben gyártott modellekre nem vonatkozik adókedvezmény.
- Hírek
Rossz ötlet: kamionnal tolatott az autóúton
A kamionos elrontotta a lehajtót, ezért úgy gondolta, hogy az a legjobb, ha visszatolat.
- Hírek
Visszatér a Yugo
Már egy koncepciójuk is van, amiből két év múlva kész autó lehet.
- Hírek
Brutális összegért kelhet el a legkeményebb Subaru Impreza
A limitált Prodrive P25 az Impreza 22B modern átirata, és most eladó az egyik.
- Hírek
Drámai változások jöhetnek áprilisban
Trumpnál a 10 százalék egyenlő 25 százalékkal.
- Hírek
Koreai riválist kap a Volkswagen ID.Buzz
A Kia PV5 külső megjelenése szinte alig változott a koncepciautóéhoz képest.
- Közélet
Messziről tolató szomszéd, utólag azt mond, amit akarEzért hívj rendőrt a legkisebb koccanásnál is
Olvasónk teljes kártérítést követel, a biztosító viszont csak a felét fizetné. Kinek van igaza?
- Olajdoktor
Gázos autóba tényleg másfajta olaj kell?
Másképp: marketing bullshit-e az LPG specifikus olaj?
- Hírek
2027-ben érkezhetnek a BYD szilárdtest-akkumulátoros autói
Az évtized végére már az olcsóbb villanyautók is ilyennel lesznek felszerelve.
- Hírek
Gond lehet a biztonsági övekkel: 41 ezer Toyotát és Lexust hívnak vissza
A Toyota Camry, a Lexus NX és Lexus RX több változatát is visszahívják. Európában eladott autókat nem érint a probléma.
- Hírek
Itt az új KRESZ tervezete: 140-es autópályák, cipzárelv, kötelező tompított
A kormány által bemutatott tervezetet márciusban láthatjuk.
- Hírek
Egy méter mély jégbe fagyott egy halom autó Detroitban
Egy 1,4 méter átmérőjű fővezeték tört el.
- Szerelem
Top10: Stabilan drága örökzöldek
Hol tart a hosszú ideje megfizethetetlennek látszó típusok ára manapság?
- Hírek
Tudod, ki őrültebb a szerelemnél? A gyorshajtó BMW-s!
Valentin-napon mértek be egy extrém tempóval verető BMW-t és egy Skodát.
- Hírek
A restomod Maserati Shamal is egy aranyárú furcsa szépség
Összesen 33 darab készül belőle.
- Nepperűző
Ötven pluszos párnak megbízható autót elsősorban ingázásra
Napi 15-20 kilométerre kellene. Fontos az alacsony szervizigény, a jó fogyasztás és a magas üléspozíció.
- Hírek
El kell búcsúznunk a legkisebb Mazdától
Az európai és az angol piacról is kivonják.
- Hírek
Apró sérüléstől vált vezethetetlenné egy Rivian R1S Amerikában
Látszólag csak egy karc és egy repedés volt az autón, mégsem lehetett vele menni.
- Hírek
BYD: A kínai elektromos autók három-öt évvel járnak mindenki előtt
Azt is kimatekozták, miért nem kell tartaniuk a konkurenciától.
