A spanyolok ismét Alfa Romeót koppintanak: csíkszerű, vízszintes hátsó lámpákkal és a rejtett hátsó kilincsekkel dobták fel a puttonyos Ibizát.
A Frankfurti Autószalonon kiállított IBZ tanulmány persze sok olyan részletet is tartalmaz, amelyek nyilvánvalóan nem jutnak el a sorozatgyártásig. A 19-es felnik, a fura, mintás szerkezetű fényszórók, és a futurisztikus, kék háttérvilágítású műszerfal nyilván túl extrém megoldások egy családi autóhoz, márpedig az Ibiza kombi változatát leginkább olyan, kisgyerekes, városi családoknak szánják, akiknek egy kompakt kombi már túl nagy volna.
A tervezők láthatóan igyekeztek úgy megnyújtani az Ibizát, hogy a változtatások ne rontsák el a formatervet. ami érzésünk szerint sikerült is: megmaradt a tető és az övvonal lendülete is, bár így a hátsó oldalablakok meglehetősen szűkek lettek, és az ötödik ajtó ablakát is erősen meg kellett dönteni, hogy kiadja a formát. Mindezek ellenére a 4,22 méteres autó csomagtere az ablakokig pakolva 410 literes, ami a könnyű bővíthetőséget figyelembe véve alighanem bőven elég lesz a megcélzott közönségnek. A hátsó üléssor teljesen egy síkba fektethető a csomagtér padlójával, és a hátsó ajtó is egészen alulról nyílik, így könnyen használható kombinak ígérkezik az IBZ majdani szériaváltozata.
A Seat 2010 közepére ígéri a végleges változatot, a három- és az ötajtós után az Ibiza sorozat harmadik tagját, amelytől az eladások jelentős növekedését várják. Az európai gyártók mostanság egyre több ilyen kis kombit mutatnak be – a Renault Clióból, a Peugeot 207-esből és a Skoda Fabiából is kapható ilyen kivitel – mivel úgy néz ki, az eddigi kisautók olyan méretűre nőttek, hogy lassan, de biztosan átveszik a kompakt kategória szerepét Európában.