Bugyuta békapofájával és tréfásan elnagyolt formáival a Nissan tanulmányautója nem vehető komolyan, de legalább szórakoztató.
A Nissan Qazana látszólag nem több, mint a szabadon szárnyaló tervezői fantázia megtestesülése. Az európai Nissan-tervezőközpontban készült, és láthatóan belefért minden képtelen ötlet, amely alkotóinak eszébe jutott. Kerek, világító peremű első fényszórói, hatalmas sárvédőívei, gömbölyded teteje és lekerekített szélvédője összetéveszthetetlen egyéniséggé teszi: a Micra óta nem készült a Nissannál hasonlóan erős érzelmeket kiváltó jármű. A csapott hátú hobbiterepjáró belső tere szétnyíló ajtópáron keresztül közelíthető meg, és a rozsdavörös-gyöngyház színezésű belső tér futurisztikus műszereivel legalább olyan szokatlan, mint az autó külseje. Az autót apró, de hasznos ötletek teszik még érdekesebbé: ilyen az áttetsző műanyagból készült tükörház, amely amellett, hogy különleges, még hasznos megoldás is, hiszen a lehető legegyszerűbb módon csökkenti a sofőr holtterét.
Bár nem valószínű, hogy a Qazana ebben a formájában valaha is gyártásba kerül, mégis az a hír járja, hogy egy szériaautó koncepciója bújik meg a formakavalkád mögött. A 4,06 méteres hossz, az 1,57 méteres magasság, az 1,78 méteres szélesség és a 2,53 méteres tengelytáv támpontot nyújthat arra vonatkozóan, hogy miféle jármű készül a Nissannál: egy új, kompakt szabadidő-autó, legalább fél számmal kisebb a Qashqai sorozatnál. Állítólag ez a modell készül majd a Nissan angliai gyárában a Micra helyén - a kisautó utódjának gyártását ugyanis Indiába költöztetik a költségek jelentős csökkentése érdekében.