Agresszív Mazda sikerkommunikáció Európában

2010.01.15. 11:18 Módosítva: 2010-01-15 11:18:46

Saját adatai szerint a japán gyártó majdnem 10%-kal növelte európai eladásait decemberben, 2008 utolsó hónapjához képest, ami valóban jó eredmény, bár az ügyesen összeválogatott adatokkal rózsásabbnak festik a helyzetet a Mazda kommunikációs szakemberei, mint amilyen valójában.

A 9,4%-os növekedés messze nem akkora csoda, mint amekkorának elsőre látszik, hiszen havi szinten csupán 17 800 autót adott el a Mazda az egész kontinensen, ami a teljes kontinensen 1,7% körüli piaci részesedést jelent. Ezen felül már az összehasonlítási alapnak használt tavalyi év végén is igen erősen jelentkeztek a válságpánik piacbénító hatásai. A Mazda növekedését az is segítette, hogy decemberben még több országban is érvényben volt a roncsprémium, ami szintén megdobta a kisebb és olcsóbb modellek – például a Mazda 2-es – eladásait.

A japán gyártó Nagy-Britanniában, ahol még tart az államilag támogatott autócsere program, 4700 autót tudott eladni, ami az egész évi 49 500-as eladási számhoz képest is átlagon felüli eredmény. A többi nagy piacon azonban nem ennyire erős a cég jelenléte. Németországban javult a Mazda tavaly decemberhez képest, és próbál is dicsekedni ezzel, viszont az éves átlaghoz mérve már messze nem olyan jó eredmény a múlt hónapban eladott 2608 autó. Az egész évben ugyanis 60 032 Mazda fogyott Németországban, ami havi 5000 feletti átlagot jelent – ez a szám viszont egyértelműen az év első háromnegyedében érvényes nagyvonalú állami autóvásárlási támogatásnak köszönhető. Említést érdemel még Franciaország, ahol 1400 személyautóval nőtt az eladási volumen, és ez 46%-os növekedést jelent, illetve Olaszország, ahol 1100-zal több Mazda fogyott 2009 decemberében, mint 2008 utolsó hónapjában, ami 54%-os javulást jelent.

A tavalyelőtti, első válság-decemberhez képest Svájcban, Svédországban és Törökországban növekedtek az eladások a múlt év végén, de sok más piacon is növekedett a cég piaci részesedése – például Magyarországon is – az általános keresletcsökkenés miatt. Ha az abszolút számokat nézzük, a Mazdának még bőven van hova erősödnie Európában, de úgy tűnik, egyes piacokon már mutatkoznak a javulás jelei.