Az elegáns 760i-ből nehézsúlyú Porsche-gyalázót faragott a G-Power, és ezúttal egy picit sem csal a látszat. A hatliteres V12-es minden tartalékát mozgósította a tuningcég, így a bő kéttonnás dögöt 725 lóerő viszi, akár 345 km/h-s sebességgel.
A gyári 760i képességei is messze túlmutatnak a hétköznapi közlekedésben felmerülő igényeken. 544 lóerő és 750 Nm-es csúcsnyomaték néhány éve még elképzelhetetlenül soknak hangzott volna, de a számok megszállottjainak ennyi már nem elég. A Mercedes S-osztályból is készítenek bő 700 lóerős szörnyetegeket a Brabusnál, a G-Power pedig ugyanezt az igényt próbálja kielégíteni BMW-s vonalon a Storm fantázianevű modellel. Az új hetessel nem is volt túl nehéz dolguk: az új V12-esnek elég volt egy befecskendezőcsere, egy másik kipufogórendszer, némi chiptuning, és persze a turbónyomás 0,9 barra emelése: így el is éri a 725 lóerőt és hozzá az 1000 Nm-es csúcsnyomatékot. Valószínűleg tovább is fokozhatták volna a teljesítményt, de a hajtáslánc, benne a gyári nyolcfokozatú automatával aligha bírná ki a teljesítmény további növelését.
A G-Power hetese így is életveszélyes eszköz: padlógázra 4,2 másodpec alatt elérheti a 100 km/h-t, 200-ra 11,9 másodperc alatt gyorsul, a hivatalos végsebessége pedig 345 km/h. Ilyen dinamika mellett már tényleg indokoltnak tűnnek a 22 hüvelykes könnyűfém felnik, elöl 265/30-as, hátul pedig 295/25-ös gumiréteggel bevonva, illetve a kőkemény, 30 mm-t ültetett sportfutómű: a végsebesség környékén csak így maradhat stabil egy ilyen nehéz vasdarab, és persze az óriási féktárcsákat is el kell helyezni valahol.
A tervezők a látványt is az autó képességeihez igazították, és meglepően kevés kellett, hogy a visszafogott hetesből kihozzák a vadállatot. Új lökhárítók, elöl sok LED-del és beömlőnyílással, hátul pedig határozott diffúzorral és két dupla kipufogóvéggel, a fékek hűtését segítő kopoltyúk oldalt, némi észrevétlen sárvédő-szélesítés és egy jó ritmusban kilyuggatott motorháztető. Ennyi épp elég volt, hogy úgy érezzük, a hűvös luxusmodell kibújt az öltönyből, és feszes edzőruhát vett, amelyen átsejlik a kockahas és a szteroidtól dagadó félelmetes izomtömeg.
A határtalan megalománia persze az árban is tükröződik: 365 ezer euró, azaz csaknem 99 millió forint a legkisebb összeg, amiért valaki G-Power Stormot vásárolhat, a hosszított 760Li-n alapuló változat pedig még tízezer euróval drágább. Ennek ellenére biztosan akadnak majd rá vevők, hiszen azok számára, akik elsősorban az egóhosszabbítót látják az autókban, pillanatnyilag kevés jobb toldalék akad.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
