Az E-Type az idén ötven éves, nem csoda, hogy most merült fel egy szellemi utód elkészítésének ötlete. Kár, hogy nem a gyáriak, hanem egy apró svéd vállalkozás fogott bele a megvalósításba.
A Visualtech egyelőre csak a terveket mutatta meg – az első működőképes példányok csak jövőre készülnek el – de a formaterv így is meggyőző. A bevált retro-receptet hasznosítják itt is – ahogy a Ford a Mustang, vagy a VW a Beetle esetében – azaz az eredeti E-Type arányait és legjellegzetesebb formáit megtartják ugyan, de modernizálták a formatervet. Így megmaradt a padlizsán-forma, a jellegzetes, felfelé húzott farrész, az ovális hűtőmaszk és az autó felét kitevő orr-rész. Az első lámpák formája is stimmel, csak a számuk nem, itt négy van belőlük kettő helyett. A küllős kerekeket is megtartották, bár ezek a felnik jóval szélesebbek, és nagyobb átmérőjűek lettek.
A tervek szerint a Growler E nevű modellbe eredeti Jaguar technika kerül. A motor az XKR ötliteres, kompresszoros V8-asának 600 lóerős változata lesz, amely a karbonvázas karosszériát 4 másodpercen belül gyorsíthatja 100 km/h-ra a számítások szerint. A Visualtech tervezői szerint először csak néhány példányt készítenek – a rendelkezésre álló üzemben egyszerre legfeljebb négy autó készülhet, azaz évente 20-30 járműnél többet nem gyárthatnak le – mintegy 1,4 millió dolláros áron, ám ha az érdeklődés olyan nagy lenne, akár évente néhány százat is elkészíttethetnek külső cég bevonásával. A Magna Steyr és a Valmet neve merült fel lehetséges partnerként, így ha valamelyik cég elvállalja a gyártást, az ár a felére, vagy az alá is csökkenhetne.
A Growler persze így is túl drága lenne ahhoz, hogy igazán nagy mennyiségben fogyjon, így valószínűbb, hogy csak néhány tucat készül az igazi megszállottak részére.