Végre egy ígéretes spanyol

2011.09.12. 17:12

A Volkswagen valaha nagy reményeket fűzött a Seathoz. Eleinte működött is, mint olcsó VW alternatíva, de aztán jött a Skoda, és kiütötte ebből a szerepből. Azóta a Seat afféle mostohagyerek a Volkswagen csoporton belül: kevés a pénz a fejlesztésre, és hiányoznak a vonzó rétegmodellek, ezért bukott meg a sportos-fiatalos-latinos tálalás is, amellyel az elmúlt évtizedben próbálkoztak. Most azonban mintha változna valami, legalábbis erre utal a márka legújabb tanulmányautója.

iblpv

Az IBL jelzésű modell igazából egy hagyományos szedán, nagyjából akkora mint az Exeo: egész pontosan 4,67 méter hosszú és 2,71 méter tengelytávú. Ami érdekessé teszi, az a forma. Mintha a Seatnál végre eldobták volna a régi sablonokat, és újakat kerestek volna. Ha csak a stíluselemeket nézzük – a sárvédők feletti domborításokat, a határozott övvonalat – a BMW nagyobb modelljei juthatnak az eszünkbe, az orr-részen pedig nyoma sincs a mostanság erőltetett feminin lyuknak, helyette V alakú vigyorba torzuló hűtőrács és egész keskeny, hunyorgó lámpák jellemzik az összképet.

Nehéz lenne megmondani, hogy a Seat tervezői eltalálták-e a tömegízlést, amit megcéloztak, de okkal reménykedhetnek benne, hogy a különböző méretű kisbuszok után, amelyek végső soron megbuktatták a márkát, az új stílussal sikert arathatnak. Így sem lesz persze könnyű dolga a márkának, hisz időközben megjöttek a koreai márkák, amelyek nagy tömegben kínálnak olcsó, és egyre inkább formás típusokat, de nincs más út, ha életben akarják tartani a Seatot, fejleszteni kell.

Az IBL-ről egyelőre csak egy vázlatot láthatunk, de holnap, vagy holnapután leleplezik a Frankfurti Autószalonon – akkor nyilván többet is megtudhatunk róla.