Lebukott az Alfából lett Dodge
A Fiat annak idején azzal a feltétellel kapta meg a Chrysler irányítását, hogy új technológiát hoz az amerikaiak megsegítésére. Ami azt illeti, nem siették el: miközben több amerikai típust is bemutattak Fiat vagy Lancia márkajelzéssel, Észak-Amerikában nem tettek semmi mást, csak a meglevő Chrysler modelleket újítgatták fel. Ez azonban megváltozik.
A következő Dodge újdonság, amely a Caliber helyére érkezik, lényegében az Alfa Romeo Giulietta lépcsős hátú változata lesz. Az alapforma közös, az orr-rész és néhány más részlet azonban eltér az európai és az amerikai változaton. Az egyik ilyen lényeges részlet az autó orra, amelyet ezen a fényképen álcázás nélkül figyelhetünk meg. A kereszt-hűtőmaszk és a felfelé húzott lámpák elég jellegzetes karaktert adhatnak az autónak, bár talán nem annyira, mintha ugyanitt az Alfa pajzs díszelegne. A típus műszaki szempontból teljes egészében a Fiat munkája, Detroitban legfeljebb a hangoláson változtathattak egy keveset, és persze a gyártás is itt folyik majd.
A Dodge ezzel a típussal megpróbálhatja visszaszerezni korábbi pozícióit a belépőmodellek piacán, ahol most a Toyota Corolla, a Honda Civic, a Chevrolet Cruze és a Ford Focus dominál. Nem lesz egyszerű feladat, mivel a Caliberrel jelentős piaci részesedést vesztettek, viszont az új Dodge modell elég dinamikus karakternek tűnik, ami ezen a piacon, amelyet jelentős részben az első autójukat vásárló fiatalok tartanak el, komoly előny lehet.