Mit főznek az Alfa Romeónál?
Nem nagy meglepetés, hogy az Alfa Romeo megpróbálja felújítani és kibővíteni jelenlegi kínálatát – más út nemigen kínálkozik az eladások jelentős növelésére. Az öt típusból hármat fejlesztenek házon belül, kettő pedig a Chryslertől kölcsönvett technikára alapul majd.
Az információk a legutóbbi befektetői konferenciáról szivárogtak ki, ahol meglehetősen pontosan vázolták, hogy milyen újdonságokkal áll elő a márka a közeli jövőben. Mint kiderült, az Alfa MiTo 2013-as felújítása mellett öt vadonatúj típus érkezik. A leghamarabb várhatóan 4C sportkocsi érkezik, amelyet – a később bemutatkozó, de valószínűleg azonos alapokra épülő Spiderrel együtt – nem a profit kedvéért mutatnak be, hanem a sportos, fiatalos márkaarculat megőrzése, fejlesztése érdekében. Hasonló szerepet szánnak a hátsókerék-hajtású, V6-os nagykocsinak, amely valószínűleg a Dodge Chargeren alapul majd, de önálló formatervet kap.
Lesznek persze modellek, amelyektől nagy példányszámot várnak el: az egyik ilyen a 159-est felváltó Giulia lesz, amelyből – elődeihez hasonlóan – négyajtós és kombi készül majd. Valószínű, hogy a típus a Giuliettánál már használt műszaki alapokra épül, és ugyanennek a típusnak egy egyszerűsített változata lesz a Chrysler Sebring utódja is. A másik, valamivel később érkező tömeg-Alfa egy hobbiterepjáró lesz, amelyet várhatóan a Jeep Compass utódjával együtt fejlesztenek majd a Chrysler szakemberei. Ez a két modell lesz a belépő a márka számára Észak-Amerikában.
A Fiat már nem próbál versenyezni a német prémium-márkákkal, inkább afféle fél-prémiumként definiálják az Alfa Romeót. Ez annyit tesz, hogy inkább a Volkswagen, az Opel és a Ford igényesebb, nagyobb, drágább modelljeivel próbálnak versenyre kelni. A cél az, hogy 2014-re évi 400 ezer Alfa Romeo készüljön, amihez a készülő modelleknek jóval sikeresebbeknek kell lenniük, mint a korábbiaknak.