Leleplezték az új 3-as BMW-t
A 3-as sorozat kétségtelenül a BMW legfontosabb modellje: több készül belőle, mint a gyártó bármelyik másik típusából, így ez a modellváltás talán a legfontosabb mind közül.
A gyári sajtóanyag azt sugallja, hogy igyekeztek megtartani az elődmodell minden előnyös tulajdonságát, és ahol lehet, tovább szaporítani azokat. Az új modell keskenyebb, de hosszabb és magasabb lett, mint az elődje, a változás azonban egyik irányban sem jelentős. A hossza 9,3, a tengelytávja 5, magassága 0,9 centiméterrel nőtt, a szélessége viszont 0,6 centivel csökkent. A most bemutatkozó szedán változat csomagterének térfogata 20 literrel bővült, 480 literre. Mindemellett másfél centivel több lesz térdmagasságban a hely, és állítólag a fejtér is növekszik. Az érdekes az, hogy ennek ellenére átlagosan 40 kilogrammal lesz könnyebb a 3-as tömege, mint az elődmodellé.
A termelést jövő februárban négyféle modellváltozattal indítják: kétféle benzinessel és kétféle dízellel. Ahogy korábban is hallhattuk már, a hathengeres benzines szívómotorok eltűnnek a kínálatból, a helyükre kétliteres turbómotor érkezik a motorpalettára. A 328i-be ennek a motornak a 245 lóerős változata kerül, 350 Nm-es csúcsnyomatékkal, ami 5,9 másodperces gyorsulási időt eredményez 0-ról 100 km/h-ra, 250 km/h-s elektronikusan limitált végsebességet, és 6,4 literes átlagfogyasztást eredményez. A kezdeti kínálat egyetlen hathengeres motorja a 335i-be kerül: a közismert 306 lóerős turbós motorral akár 5,5 másodperc alatt elérhető a százas tempó, cserébe a vegyes fogyasztása 7,9 liter száz kilométeren.
A két dízel közel azonos: a blokk ugyanaz a kétliteres négyhengeres, csak a hangolás és a teljesítményszint eltérő. A 320d Efficient Dynamics változatban legfeljebb 163 lóerő és 380 Nm érhető el, viszont a csökkentett súrlódású gumiabroncsoknak, a hosszú váltónak és a többi trükknek köszönhetően 4,1 literes vegyes, és 3,5 literes országúti fogyasztást ígér ez a kivitel. Emellett nem is tűnik lassúnak az adatok alapján: a végsebessége 230 km/h, és 8 másodperc alatt érheti el a százas tempót. A standard 320d valamivel fickósabb, a teljesítménye 184 lóerő, és a váltót is rövidebbre áttételezik, így – bár a vegyes fogyasztása 4,5 liter – a végsebessége 235 km/h, és már 7,5 másodperc alatt százra gyorsulhat.
A négyféle motor persze nagyon kevésnek tűnik, de már a piaci bevezetés után egy hónappal jön a többi változat. A kétliteres dízelmotor 116 és 143 lóerős, illetve a turbós négyhengeres 184 lóerős változatát is bemutatják a 316d, a 318d illetve a 320i változatokban. Később lesz hibrid változat is, amelyben a 335i motorját kombinálják majd egy 40 kW csúcsteljesítményű villanymotorral. Az összes kivitelhez ugyanazt a kétféle váltót kínálják majd: hatfokozatú kézit, vagy hagyományos nyolcsebességes ZF automatát.
Emellett az összes 3-asban megtalálható lesz a Drive Performance Control nevű rendszer, amely lényegében a nagyobb vagy jobban felszerelt modellekből már ismert üzemmód-átkapcsolós játék: van Eco Pro, Comfort, Sport és egyes típusokban Sport+ állása. Kivitelenként változik, hogy mindez mit változtat: van, ahol csak a gázreakciót állítja át, automata váltós változatoknál viszont a kapcsolás vezérlését is, sőt, Eco Pro módban minimalizálja a segédberendezések – például a klímaberendezés – teljesítményfelvételét is. Ahogy az iparág más nagyágyúi, a BMW is rákényszerült, hogy elektromechanikus kormányszervót alkalmazzon, hisz ezzel is csökkenthető a fogyasztás, és ezen keresztül a szén-dioxid-kibocsátás.
Ami az autó külsejét illeti, itt is tetten érhető ugyanaz a stílusváltás, mint az 5-ös és a 7-es esetében. Egyedül az első lámpák formájával próbáltak némi egyéniséget belevinni a formatervbe, egyébként inkább a márkaarculat erősítése, és a klasszikusan elegáns vonalvezetés megtartása lehetett szempont. Ez a fajta konzervatív hozzáállás nyilván nem véletlen, hisz a konkurenciának is fényesen bevált, szemben a BMW-k előző, bátran kísérletező generációjával, amely erősen megosztotta a potenciális vásárlókat.
A BMW sajátosan időzítette a 3-as BMW premierjét: azután, hogy most a Facebook közönsége előtt rántották le a leplet az új modellről, az élő bemutatót a jövő év legelején tartják majd, és a piaci bevezetés is lezajlik még februárban, így méltán számíthatnak rá, hogy – konkurens bemutatók híján – a lehetséges legnagyobb figyelmet kapják a sajtótól és a közönségtől.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
