Olcsó sportkocsi a Chevrolettől?

2013.05.08. 17:06

A General Motors az elmúlt években nem csak a Pontiac és a Saturn márkákat vesztette el, de velük együtt a Mazda MX-5 ellenfeleinek szánt kis sportkocsik gyártása is megszűnt. Ugyanakkor most, a Toyota GT-86 és a Subaru BRZ megjelenése kapcsán kiderült, hogy elérhető árú, hátsókerék-hajtású élményautók iránt még mindig bőven lenne igény. Úgy tűnik, a GM is megpróbál beszállni erre az újra felfedezett piacra.

Úgy hallani, a régi roadsterek, köztük az Opel GT feltámasztása fel sem merült – a Kappa padlólemez drága volt, és nem tudtak rá elég jó autókat építeni – és a koncepció is változott. Már nem egy szűk kétüléses szerepel a tervekben, inkább egy olyasmi, hétköznapi használatra is alkalmas kétajtós négyüléses, mint a tavaly bemutatott Chevrolet Code 130R tanulmány. Ez inkább emlékeztetett egy 1-es BMW kupéra, mint sportkocsira, de az erős motor és a hátsókerék-hajtás magában hordozta egy jó csapatás ígéretét.

A pletykák szerint azonban nem a 130R-ből indulnának ki – a GM észak-amerikai elnöke szerint az alapjai már a bemutatásakor elavultnak számítottak – hanem a Cadillac ATS frissen fejlesztett hátsókerék-hajtású padlólemezét rövidítenék le. Ez a platform meglehetősen könnyű, így a becslések szerint akár 1200 kilogramm körüli tömegű sportkocsit is építhetnek rá. Ráadásul ez a padlólemez valószínűleg legalább tíz évig használatban marad a GM-en belül, így az alkatrész-utánpótlás is megoldottnak tekinthető. Sportkocsiba való használatra alkalmas motorja már most is van a GM-nek: akár a kétliteres, négyhengeres turbómotort, akár az Opel Insigniából is ismert V6-ost használhatnák az új modellben.

A tervek egyelőre az ötletelés szintjén vannak a GM-nél – ha igaz, már készült néhány vázlat is – de döntés még nincs. A projekt sorsa nyilván attól függ, hogy sikerül-e olyan üzleti tervet kidolgozni, amely nyereségessé tenné a gyártást.