A bemutatóig ugyan még legalább két év van hátra, de lassan tisztázódik, hogy milyen lesz a Mazda MX-5 alapjaira épülő új Alfa Romeo. Ha igaz, mostanra elkészült a végleges formaterv, és műszaki tartalom is közel áll a véglegesítéshez.
A legújabb hírek szerint a Fiat Cantro Stile elkészült a Spider új formájával. A munkát Marco Tecone csapatára bízták, amely ugyan Olasztországban dolgozik, de a Mazdával való együttműködés miatt egy néhány fős stúdiót Japánban is felállítottak. Úgy hallani, meg sem próbálnak múltidéző formatervet készíteni – már csak azért sem, mert néhány részlet, például a szélvédő-keret megegyezik az MX-5-ösével, és ezen a dizájnerek nem változtathatnak. Az autó stílusa a 4C-ére emlékeztet a szemtanúk elmondása szerint, bár annál jóval visszafogottabb.
Az új Spider japán testvéréhez hasonlóan kifejezetten filigránnak ígérkezik: a hossza alig lesz több 4 méternél, a szélessége pedig 1,7 méternél. Ennek, és a vázszerkezetben használt nagy szilárdságú acéloknak köszönhető, hogy az új Alfa sportkocsi tömege 1100 kilogramm alatt marad. Míg a Mazda várhatóan 1,5 és 2 literes, magas kompressziójú, közvetlen befecskendezéses Skyactive szívómotorokkal készül majd, az Alfa a Fiat 1,4 literes egyen-turbómotorját kapja majd. A TB MultiAir motornak jelenleg is számos teljesítmény-szintű változata készül 120 és 170 lóerő között, de nemigen lehet akadálya, hogy akár 200 lóerő fölé hergeljék. A motort persze módosítani kell a hosszanti beépítéshez, de úgy tudjuk, ennek nincs elméleti akadálya. A kis turbós négyhengereshez hatfokozatú, dupla kuplungos automata csatlakozik majd, amely várhatóan Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában egyaránt megfelel majd a vásárlók igényeinek.
Az MX-5 alapú új Spider a jelenleg ismert menetrend szerint 2015-re készül el, ami azt jelenti, hogy lassan eljön a prototípusok tesztelésének ideje. Csodálkoznánk, ha a következő két évben nem záporoznának a kémfotók az ígéretes roadster-párosról.