Günther Holtorf egykori Lufthansa pilóta az elmúlt 26 év nagy részét azza töltötte, hogy autóval járta be a lehető legtöbb országot a világban. Mostanra mindenütt járt, méghozzá többé-kevésbé ugyanazzal az autóval.

A hosszú utazás-sorozatnak közvetlen azután fogott neki Holtorf úr, hogy 1988-ban kilépett a Lufthansától. Még harmadik feleségéve, és Otto becenevű Mercedes GD300-as terepjárójával vágott bele a nagy kalandba, ami eredetileg csak egy 18 hónapos afrikai utazásnak indult. Günthernek azonban nem volt elég ennyi. „Minél több helyre jutottam el, annál világossabb lett, hogy milyen sok helyre nem jutottam még el.” – világította meg az utazásai mögött meghúzódó hajtóerőt. Az asszony két év múlva ment – összekülönböztek majd el is váltak egymástól – az autó viszont maradt, és tovább rótta a kilométereket. 1998-ban, Dél-Amerika bejárása közben tette meg a 200 ezredik kilométert, Egy Szíriát és Kazahsztánt érintő nagy túrán pedig a félmilliomodikat.
Otto ritkán robbant le a gazdája szerint, és a tetőn levő dobozokban tárolt durván négyszáz alkatrész segítségével többször is sikerült út közben megjavítani. A legnagyobb probléma Madagaszkáron adódott, ahol az autó egy előzés közben lecsúszott az útról és összetört. Ekkor a komplett karosszériát ki kellett cserélni, de a hajtás nagyrészt ma is az eredeti alkatrészekből áll – a motor például szinte teljes egészében eredeti. Pedig a világjáró expedíciók végére durván 890 ezer kilométert tett meg vele Holtorf úr, akit egyébként érthető módon viszonylag hamar elkezdett támogatni a Mercedes gyár is, hisz aligha akad annál jobb reklám, mint hogy az egyik autójukkal be lehet járni a Föld országait, és a technika végig bírja a gyűrődést.
Az utazásoknak most vége, így a sokat megélt Mercedes a gyári múzeumba kerül Stuttgartba, a 77 éves világjáró pedig most már talán nyugalmasabb életet él majd – feltéve, hogy valóban képes lesz egy helyben maradni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
