Tíz év alatt duplázott a Volkswagen
A Volkswagen csoport tavaly már esélyes volt a világ legnagyobbjának címére, és most az is kiderült, hogy a termelésnek közel a harmadát a cégen belül is a VW márka autói jelentették. A VW tavaly már több mint hatmillió autót adott el, durván kétszer annyit, mint tíz évvel ezelőtt. Még úgy is, hogy a tavalyi évet nem épp úgy zárták, ahogy szerették volna.

A Volkswagen márka termelése tavaly 6,12 millió autó volt, ami egy egész autógyártótól sem lenne rossz eredmény, nem hogy egyetlen márkától. Ezzel gyakorlatilag megduplázták a 2004-es termelést, de ez nem az európai sikerek miatt van: ahogy sejthető, a termelés közel fele, 2,74 millió autó Kínában talált gazdára, azaz a növekedés zömmel a hatalmas távol-keleti ország félelmetes autóéhségének köszönhető. Az itteni 10% körüli növekedés érdekes módon a VW szempontjából sokkal kevésbé hangsúlyos észak-amerikai piacon is összejött, bár itt még mindig nem fogy milliós tétel a Volkswagen autóiból.
Érdekes módon még Európában is javultak az eredmények, ha nem is drasztikusan: 2,8%-ot nőtt a VW, és talán jobb is lenne az eredmény, ha közép- és kelet-európában nem csökkentek volna a számok. Nyugat-Eurpában ugyanis élénkül az autók iránti kereslet, csak a kontinens szegényebb régióiban nem akar növekedésnek indulni az újautó-piac.
A VW-nél az alapvetően javuló eredmények ellenére nem teljesen elégedettek, ami az év utolsó hónapjának gyenge eredményei miatt van: decemberben 2,8%-os visszaesés volt az eladásokban, ami legalábbis óvatosságra ad okot. A cég felől egyébként korábban is hallhattuk olyan híreket, amelyek azt támasztják alá, hogy nincs egészen rendben minden: az eladások növekedése ellenére a nyereséghányad veszélyes csökkenéséről panaszkodtak a cég vezetői.
Bár a csoportszintű eredményeket egyelőre nem ismerjük, a VW konszernnek az idén már reális esélye van rá, hogy az eladások tekintetében a világ legnagyobb autógyártója legyen, megelőzve a General Motorst és a Toyotát.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
