A nagy múltú német versenypályát néhány éve fedezték fel az autógyártók a versengés helyszínéül, és azóta sokan vívtak már szócsatát azzal kapcsolatban, hogy kinek a körrekordja az érvényes és kié nem.
Ezúttal nem várható nyilvános csata, hisz házon belül cserélt gazdát az utcai kombik körrekordja, de azért van abban valami gyanús, hogy a fronthajtású, turbós Leon Cuprával verték meg a V8-as, összkerék-hajtású Audi RS4 Avantot. A 280 lóerős és 350 Nm csúcsnyomatékú kétliteres turbómotor persze nem kevés, de az ember így is hajlamos arra gyanakodni, hogy valamiféle trükk van a dologban – vagy az utcainál sokkal nagyobb tapadású gumik, vagy megemelt turbónyomás, ami a Seat sportkombi oldalára billentheti a mérleget. Persze az is lehet, hogy nincs trükk, és a Seat tényleg annyival hatékonyabb, amennyivel újabb a szívómotoros Audi sportkombinál.
Akárhogy is, a 7'58”-es idő tiszteletre méltó, hisz ezzel a Seat olyan autókat vert meg, mint a Mercedes C63 AMG vagy a Cadillac CTS-V. A Seat tesztpilóta, Jordi Gené ráadásul azt mondja, a kombi Leon Cupra, az ST annak ellenére, hogy 45 kilogrammal nehezebb, gyorsabb, mint a rövid ötajtós, ami elsősorban a kedvezőbb súlyelosztás miatt jobban tapadó hátsó futóműnek köszönhető – ez pedig a hosszú pályán már mérhető előnnyé autózható ki.
Az persze nagy kérdés, hogy meddig maradhat meg egy ilyen rekord – végső soron bármelyik rivális gyártó, amelynek akad egy gyors kombija, elmehet a Nordschleifére, és megpróbálhatja felülmúlni a Seatot – ahogy nemrégiben a Renault Mégane RS és a Seat Leon Cupra 280 között alakult ki szoros verseny a elsőkerék-hajtású szériamodellek körrekordjáért.