Trónkövetelő Amerikából
Az autógyártók folyamatos versenyben vannak egymással, nemcsak az eladásokat, hanem a fejlesztéseket tekintve is. A szupersportkocsik mezőnyében a Ferrarihoz, Porschéhoz, McLarenhez, vagy éppen a Bugattihoz hasonló tradicionális márkák mellé rendre igyekeznek felzárkózni az újak.
Az amerikai PSC Motorsnál öt éve dolgoznak egy megdöbbentő teljesítményű gépen, amelyet a hírek szerint holnap, azaz június elsején már be is mutatnak. Antonio Calva, a vállalat ügyvezetője a fejlesztés irányát úgy jellemezte: senkinek nincs szüksége ezer lóerős autóra, éppen ezért ők csinálnak egy 1700 lovasat. Az SP-200 SIN típusjelzést viselő modellnél ez a – közel - 1700 lóerő hibridhajtásból tevődhet össze. Ígéreteik szerint egy méretes, kilencliteres V8-as benzinmotort építenek be, amely önmagában is több mint ezer lóerőt képes leadni. Ezt pedig egy 650 lóerő körüli villanymotorral toldják meg.
Az autó vázának és kasznijának jelentős részét alumíniumból, illetve szénszálas műanyagból készítik el, így törekedve a súlycsökkentésre. Azt mondják, menetkészen 1400 kilogrammot nyom majd, ami azért is hangzik nagyon durván, mert a Koenigsegg One:1-nél már az 1341 lóerőhöz párosuló 1341 kiló is nagy eredmény volt.
A kedvező súllyal és a brutális teljesítménnyel 2,8 másodpercre van csupán szükség a 0-100 km/h-s sprinthez, a végsebesség pedig 450 km/h körüli. Tisztán elektromos üzemben mintegy ötven kilométert tud majd megtenni a PSC SP-200 SIN, tölteni otthon is lehet, de az energia-visszanyerésnek köszönhetően bizonyos mértékig útközben is töltődik az akkucsomag.
A tanulmány hétfői bemutatóját követően minden bizonnyal okosabbak leszünk, az azonban még egy ideig nagy kérdés marad, hogy eljuthat-e – és ha igen, mikor – a sorozatgyártásig, és vajon megtalálja-e saját célközönségét.