Már több, mint tizenkét éve, hogy bemutatták az első Alfa Romeo szabadidőautó-tanulmányt, a Kamalt. Ehhez képest ma sincs több ígéreteknél, igaz, a legutóbbi a Fiat-Chrysler csoport vezérétől, Sergio Marchionnétől származik.
A késlekedés okait persze ismertük: a Fiat csoport, és vele az Alfa Romeo márka több válságot is túlélt, és a Kamal – vagy akárhogy is nevezzék – fejlesztése többször is leállt, majd újraindult. Akárcsak a márka amerikai visszatérése, a hobbiterepjáró is feltűnt majd eltűnt, ahogy a Fiat gazdasági helyzete változott. A Giulia bemutatásávla azonban úgy tűnik, végre lendületet vesznek a dolgok – most, hogy az eladások soha nem látott mélységbe zuhantak, ideje is volt – és a 159-es utódjának alapjaira megépítik a városi terepjáró modellt is. Erre szükség is lesz, hisz manapság talán még könnyebb eladni az efféle típusokat, mint a középkategóriás szedánt.
Marchionne konkrétan azt ígérte, hogy ez lesz a második típus az Alfa Romeo aktuális megújítási kampányában, és a tervek szerint a 2016-os év közepén lepleznek le. Az nyilvánvaló, hogy az Alfa most nem nyúlhat nagyon mellé, hisz a tavalyi, 74 ezer autós össz-eladások után javítani kell az eredményeken, és ebbe egy bukás biztosan nem fér bele. A terv az, hogy az Alfa Romeo amerikai bevezetése után 2018-ra évi 400 ezerre növelik a márka eladásait, méghozzá azokkal a típusokkal, amelyeket a következő három-négy évben mutatnak be.