Hónapokig tartó lendületvétellel, nem kevesebb mint három sajtótájékoztató után ma indult újra a Lada forgalmazása Magyarországon. Fontos nap volt ez a mai a budapesti Zay utcában felhúzott első hazai, és egyben első Európai uniós bemutatóterem dolgozóinak és annak a kilenc márkakereskedőnek, akik mostantól új orosz autókat árusítanak majd. Összesen ezer Ladát akarnak eladni az első évben és a menetelés tovább folytatódik majd más európai országokban, ahol az utóbbi években ismét élénkülni kezdett az autópiac és sokan keresik a legolcsóbb megoldást.

Az első szállítmány Kalina kisautó és a mostanában 4x4 Classicnak nevezett Niva, vagyis összesen 10-12 autó már ott áll az importőr központi telepén, sőt, állítólag száz előrendelés érkezett a céghez, mielőtt egyáltalán ki lehetett volna próbálni az autókat.

Fogalmam sincs, mi mozgatja mostanában a magyar újautó-vásárlókat, de a Lada számítása bejöhet, ha rendkívül alacsony árára alapozza a sikert. A nagyjából Dacia Logan-méretű, lépcsős hátú Granta, ezerhatszáz köbcentis, nyolcvanhat lóerős motorral éppen a kétmilliós álomhatár alatt marad.
Így még az eddigi legolcsóbb itthon kapható új autónál, a Dacia Sandernál is olcsóbb és nem teljesen fapados, hiszen van benne blokkolásgátlós fék, menetstabilizáló-rendszer és kipörgésgátló. Könnyűfém felnikkel szállítják és elöl elektromosak az ablakai. Ezek a kütyük részben az európai előírások miatt kerültek a Grantába, de itthon még mindig sok olyan autó van a forgalomban, amelyben ezeknek híre sincs.
A Lada modellek ára azért zömmel két és félmillió forint körül szóródik, hiszen egy jobban felszerelt, de a Grantánál kisebb Kalina kombi az összes ésszerű extrával, beleértve a klímaberendezést is, már több mint 2,6 millióba kerül és hárommillió felett fizet majd, aki közel száz lóerős, automataváltós Ladát szeretne.
Aki beülne a felezőváltóval, illetve differenciálzárral felszerelt Niva utódjába, a még mindig az 1976-os formát viselő 4x4 Classicbe, a 2,8 millió forintért teheti ezt meg. A 4x4 tök fapados autó, alig különbözik azoktól a rendőrségi terepjáróktól, amelyeket sok éve az orosz államadósság-törlesztés részeként kapott a magyar rendőrség és már rég elporladtak. Az viszont tény, hogy ezek a puritán autók nagyon jól boldogulnak nehéz terepen, munkaeszközként megfelelhetnek.
Nemcsak alacsony árakkal próbál vevőket szerezni a részben Renault-Nissan tulajdonban lévő Lada, hanem azzal is, hogy az összes új autóhoz öt év garanciát adnak 100 ezer kilométer korlátozással, és hat év átrozsdásodás elleni garanciát is kínálnak. A Totalcar munkatársa, Csikós Zsolt, az Év Autója díj zsűrijének magyar tagja szerint a Ladák minőségén rengeteget dolgoztak a gyártó Autovaznál, a franciák belépése óta kínosan figyelnek a vásárlói visszajelzésekre és aki eddig vezette a kortárs orosz autókat, az összességben jól összerakottnak találta őket.
Az első hazai tesztre január közepéig várni kell, de az első adandó alkalommal utána járunk, hogy a gyakorlatban mi igaz abból, amit a visszatérő Lada ígér.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
