Megújul a csúcs-Bentley
A luxusautók lassan öregszenek: a Bentley Mulsanne még mindig a legfrissebbek közé tartozik a maga kategóriájában, pedig már a hetedik évét tapossa. És úgy néz ki, most jött el a félidős modellfrissítés ideje.

A legfeltűnőbb módon az autó elejét dolgozták át a britek: teljesen új a hűtőmaszk, a régi, kandallónyílásra emlékeztető körvonalú, csirkehálós rácsot alacsonyabb, szögletesebb, függőleges króm-elemekkel kitöltött variációval váltották fel, amely a rendszám alatt mintha folytatódna a középső alsó légbeömlőben, amolyan Audi single frame stílusban. Az összkép mindenképp szigorúbb, vesztett valamit korábbi, önironikus bájából. Cserébe a hátsó lámpákon és a szélső légbeömlőkön is eljátszották ugyanazt a trükköt: a kromkeret mintha B betűt formázna. Persze egyik változás sem olyan mértékű, hogy teljesen elrontsa a formaterv eredeti jellegét: a Mulsanne ugyanaz a konzervatív, elegáns bálna, mint volt.
Fenséges rémálom
A Bentley legdrágább modelljét teszteltük. Tömeges érdeklődésre nálunk sem tarthat számot, de néha azért érdemes megnézni, mit tud a luxusautó-ipar százmillió forintért.
Belül is akadnak újdonságok. Ma már ebben a kategóriában is kötelező gyakorlat egy korszerű szórakoztató és információs panel beépítése, ami itt a műszerfal közepébe épített 8 hüvelykes kijelzőt jelenti. A rendszer természetesen Apple Carplay és Android Auto kompatibilis, és innen irányítható a 2200 W-os, 20 hangszórós csúcs-hifi is. Hátul két 10,2 hüvelykes, kivehető Android-tabletet helyeztek el az első ülések fejtámláiban. A lényeg viszont változatlan: luxus és testreszabhatóság mindenek felett. A vásárló 24 -féle különböző árnyalatú bőrkérpit közül választhat, amelyekhez többféle színű varrást kínálnak, díszbetétekből pedig 13 -féle van, a zongoralakk-feketétől a fémen és a fán keresztül a márványig.
Műszakilag nem változott sokat a Mulsanne: a régi vágású, de részleteiben korszerű 6,75 literes biturbó V8-as maradt, bár most egy leheletnyivel erősebb. Az alapkivitelben 505 lóerős, 1020 Nm csúcsnyomatékkal, a Mulsanne Speedbe pedig egy 530 lóerős változat kerül 1100 Nm nyomatékkal. Mindkettőhöz nyolcfokozatú ZF automata jár, amely a Speedben külön kapcsolható sport-üzemmódot kapott. Természetesen az alapmodellel is legyorsulható szinte minden a legdurvább sportkocsikon innen – a 100 km/h elérése legalábbis 5,1 másodperc alatt megy – a Speednél pedig 4,8 másodperc alatt megy ugyanez a mutatvány. A végsebességük 296 illetve 305 km/h, bár ennek még a német autópályán is ritkán lesz jelentősége. Inkább csak afféle gesztus, hogy ezen az árszinten már nincs sebességkorlátozás a motorelektronikában.
Szintén újdonság a Mulsanne Extended Wheelbase kivitel, amely vagy 25 centi extra lábteret kínál az alapváltozatokhoz képest. Ezt, és a teljes új Mulsanne-palettát a Genfi Autószalonon leplezi le a Bentley március elsején – ezzel valószínűleg további hat-hét évre biztosítva a típus helyét a kínálatban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
