A táncoló rubel miatt nem csinálja meg tuning UAZ-át a Devolro. Egyelőre csak halasztják a projektet, de talán jobb elköszönni a modern és erős 469-estől.
Emlékeznek még a Devolro tuningcég tavalyi bejelentésére, a G Merci-konkurens UAZ-ra? A 2002-ben alapított amerikai műhely off road-vonalon erős, fő profiljuk a különféle terepjárók átalakítása. Terveik közt volt egy UAZ 469 is, ami még az amerikai piacon is sikeres lehetett volna. Na, erről mondtak most le a bizonytalan rubel-árfolyam és a gyengélkedő orosz gazdaság miatt.
A Devolro szándéka nem egy szimpla optikai átépítés volt. Az eredeti hajtást például ahogy van, kidobták volna a 469-ből, helyére egy háromliteres turbódízelt, továbbá 3,5 vagy négyliteres hathengeres benzinest kérhetett volna a megrendelő. Kicserélték volna a fényszórókat, a takarólemezek egy részét is átszabták volna, és minden kényelmi extrával telepakolták volna a 469-et. Hogy az egészből nem lesz semmi, azt a bizonytalan orosz gazdasággal igazolják. Állítólag képtelenek stabil üzleti tervet készíteni, amikor a rubel árfolyama napokon belül képes tíz százalékos ingadozásra. Valószínű az átépítéshez használt autók beszerzésére gondolnak. Az már csak mellékszál a történetben, hogy a tunerek és az UAZ tavalyi megállapodása idején ráadásul még úgy állt, leállnak az oroszok a 469-es gyártásával. A Devolro akkor még azt is bevállalta, hogy használt példányokból készíti az átépítéseket, de időközben az UAZ-nál meggondolták magukat, és lenne új alapanyag is.