Itt a megújult VW Amarok
Hat év után került sor a platós Volkswagen első komolyabb átszabására, amelynek során új orr-részt és új csúcsmotort kapott. Így biztosan maradhat még néhány évig.

A pick-up kategóriában még mindig nagyjából tíz év egy-egy modell élettartama, és úgy néz ki, a Volkswagen sem siet jobban az Amarok leváltásával. Most, hat évvel a bemutatása után kapott egy alapos frissítést, amivel versenyképes maradhat a következő években, a frissebb konkurensek ellenében is. A leglátványosabb újítás az átrajzolt orr-rész: szélesebb lett a hűtőrács és keskenyebbek a fényszórók, és az új arányokhoz igazították az alsó légbeömlők osztását is. A végeredmény nem látszik érdekesebbnek, mint az Amarok előző arca, de bőven van annyi eltérés, hogy meg lehessen különböztetni attól, és itt nyilván ez volt a cél, hisz így megint oda lehet írni a plakátokra, hogy megjött az új Amarok.
Itt az új Volkswagen: A marok kérgesen az igazi
Cunamit megszégyenítő iramban terjeszkedik a VW Gruppe. Sűrű aknamezőre léptek a teljesen új típussal, bizalmuk rendületlen. De hogy jön ide Szelényi János?
A másik nagy újdonság a motorválaszték teljes átalakítása. Az Amarok eddig csak a kétliteres TDI dízellel volt kapható, ám sokan panaszkodtak a négyhengeres nyomatékszegénységére. Így a VW most a 3 literes V6-os dízelmotorra vált, amelyet leginkább az Audi modelljeiből ismerhetünk. Ebből lesz 163, 204 és 224 lóerős változat is. Ezek közül a legerősebb kivitel csúcsnyomatéka 550 Nm, de nyilván a többi is sokkal erősebbnek hat majd, mint az eddig használt kétliteresek. Ez utóbbiakat csak az argentin gyártású Amarokokba építik, és Európa egy részén nem is forgalmazzák majd, és ugyanez a sorsa a rövid kabinos kiviteleknek is. Egyelőre nem tudni, hogy Magyarországra hoznak-e ilyen egyszerűbb változatokat a jövőben, vagy a döntés csak Nyugat-Európában érvényes-e.
Hajtásláncból azonban továbbra is többfélét kínálnak: továbbra is választhat majd a vásárló az állandó összkerék-hajtás és a manuálisan kapcsolható, felezős rendszer között – ez utóbbi nyilván akkor jobb, ha komolyabb terepre is ki kell néha menni az autóval. Váltóból is kétféle lesz, manuális és automata – ez utóbbi viszont csak állandó összkerék-hajtással párosítható. Úgy tűnik, a Volkswagennél az elmúlt hat évben felmérték a tipikus Amarok-vásárló tipikus igényeit, így került a kínálatba a 20 hüvelykes felni és az autó színére fényezett kapu-idom a fülke mögött. Ez alapján nem csak Magyarországon veszik sokan SUV helyett a pick-upokat, és használják azokat szinte kizárólag közúton.
A megújult Amarok piaci bevezetése júniusra várható Európában.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
