Lenyomja a Ferrarit?
A Mazzanti nevű sportkocsiépítő cégről már évek óta hallani, de eddig csupán néhány autó készült a kis műhelyben, azoknak, akik számára a Ferrari és a Lamborghini túl közhelyes. Az Evantra Millecavalli azonban azzal próbál a figyelem középpontjába kerülni, hogy erősebb bármelyik utcai Ferrarinál: kerek ezer lóerős.
A korábbi ízelítő után a Torinói Autószalonon hivatalosan is bemutatták a furán túlkomplikált formatervű sportkocsit, amelyet – nyilván a nagy végsebesség miatt – kisebb-nagyobb légterelőkkel tűzdeltek tele. A 7,2 literes V8-as turbómotor állítólag saját tervezésű – bár nem lenne meglepő, ha kiderülne, hogy a korábban használt tuningolt Corvette V8-as egy változata – és állítólag kerek ezer lóerős,azaz erősebb a LaFerrarinál is, amelynek a hibrid hajtásrendszere 963 lóerőt adhat le. Így aztán a Millecavalli hivatalosan is Olaszország legerősebb utcai sportkocsija lehet, még ha kétséges is, hogy a leggyorsabb is, hisz minimum kétséges, hogy a 37 lóerő többletet nem ellensúlyozza a Ferrari profi aerodinamikája.
Az acélcső-vázas, de karbon-karosszériás Millecavallival 2,7 másodperc alatt érhető el a százas tempó, a végsebessége pedig 400 km/h felett van. Ugyanakkor a nagyrészt versenyautó-alkatrészekből épített gép finomhangolásával még nem végeztek: csak most kezdik a fejlesztés utolsó szakaszát, amelynek során a Mazzanti tesztpilótája, Giampaolo Tenchini különböző híres versenypályákon igyekszik majd még optimálisabbá tenni a gép beállításait. Csak ez után kezdődhet a 25 sorozatpéldány elkészítése. Azt egyelőre nem tudjuk, mibe kerül majd egy-egy ilyen, nagyrészt kézzel épített sportkocsi, de sejthető, hogy euróban is a hétszámjegyű régiót célozzák meg.