A nagyfőnök mentette meg a Renault standját
Párizsban a kiállítók többsége újfent igazolta azt az évek óta mondogatott tézist, miszerint fölösleges két nagy európai autóshow egy évben. Az autóiparnak elég feladat, hogy Genfről-Genfre produkáljon valamit erőset. Itt van például a Renault, ami hazája legnagyobb autós megmozdulására egy sosemlesz autóval és a nagyfőnök sétájával tudta magához csődíteni a szalon népét.

Carlos Ghosn világsztár. A brazil-libanoni-francia zseni, a Renault-Nissan Mózese, aki kivezette a cégcsoportot a nehéz évekből, és akit a japán média elkeresztelt Seven-Elvennek, utalva rá, hogy kora reggeltől késő estig munkával tölti napjait. Japánban külön képregény készült munkaalázatáról, a Forbes pedig egyszerűen csak az autóipar legkeményebben dolgozó emberének nevezte. Szóval ő volt, aki feltűnésével kitermelte a Renault-nak és a Nissannak a várt sajtómegjelenést per bérelt négyzetméter a Párizsi Autószalonon.
Ghosn a pénteki sajtónapon tett egy sétát a királyi udvarban. Autóról autóra haladva nézte meg a saját standokat, miközben egy 80-100 fős újságírókból és tévésekből formázott gyűrű követte mindenhova. Azt viszont még a nagyfőnök jelenléte sem tudta elhomályosítani, hogy a Renault-nál az idei legnagyobb dobás a Trezor volt. A márka Formula-E versenyautójára épült tanulmány, ami elvileg a Renault 2020 környékére ígért önvezető funkcióját hivatott demózni, de az egyetlen, ami valóban működik benne, az jó eséllyel csak a hidraulika, ami az autó első felét takaró borítást mozgatja.
Az igazi európai premier itt az Alaskané volt, de az egyetlen példányt, amit hoztak, letették szélre, orral a falnak. Valójában ez több szempontból nem releváns modell. Egyrészt ugye szinte egy az egyben az új Nissan Navara NP300 (szagra, anyagra, gombokra is), másrészt még csak dél-amerikai forgalmazásról van szó, a Nissannak nem akarnak vele konkurenciát a bejáratott piacokon.
Az Alaskannal a Renault-nak is lett egy pickupja. A kínálatbővítéshez pedig csupán annyit kellett tenniük, hogy az orrát renault-sra szabták. A motorháztető és a hűtőrács biztosan nem lesznek csereszabatosak, máskülönben egy szokványos típuscseréről van szó.
Az érdemi újdonság furcsamód a Zoe új akkucsomagja volt. A Renault kis villanyautója az eddigi 22 kWh-s akkucsomag mellé kapott egy 41 kWh-s csomagot. Azt mondják, a szabvány mérés szerint ezzel már 400 kilométeres a hatótávja a korábbi 240 kilométer helyett. Arról a 240-ről viszont köztudott, hogy a valóságban inkább 150, így a megduplázott csomagtól kb. 250-300 kilométer várható. A legjobb, hogy ehhez nem kellett kétszer annyi akkumulátort belepakolni a Zoéba. A munkát végző LG Chem a cellákon belül optimalizált, így szinte ugyanakkora térfogatban, ugyanakkora tömeg mellett tudja a dupla hatótávot, mint a négy éve kijött alapcsomag. Mindezt 2500 eurós, azaz 750 ezer forintos felárért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
