A nagyfőnök mentette meg a Renault standját
Párizsban a kiállítók többsége újfent igazolta azt az évek óta mondogatott tézist, miszerint fölösleges két nagy európai autóshow egy évben. Az autóiparnak elég feladat, hogy Genfről-Genfre produkáljon valamit erőset. Itt van például a Renault, ami hazája legnagyobb autós megmozdulására egy sosemlesz autóval és a nagyfőnök sétájával tudta magához csődíteni a szalon népét.
Carlos Ghosn világsztár. A brazil-libanoni-francia zseni, a Renault-Nissan Mózese, aki kivezette a cégcsoportot a nehéz évekből, és akit a japán média elkeresztelt Seven-Elvennek, utalva rá, hogy kora reggeltől késő estig munkával tölti napjait. Japánban külön képregény készült munkaalázatáról, a Forbes pedig egyszerűen csak az autóipar legkeményebben dolgozó emberének nevezte. Szóval ő volt, aki feltűnésével kitermelte a Renault-nak és a Nissannak a várt sajtómegjelenést per bérelt négyzetméter a Párizsi Autószalonon.
Ghosn a pénteki sajtónapon tett egy sétát a királyi udvarban. Autóról autóra haladva nézte meg a saját standokat, miközben egy 80-100 fős újságírókból és tévésekből formázott gyűrű követte mindenhova. Azt viszont még a nagyfőnök jelenléte sem tudta elhomályosítani, hogy a Renault-nál az idei legnagyobb dobás a Trezor volt. A márka Formula-E versenyautójára épült tanulmány, ami elvileg a Renault 2020 környékére ígért önvezető funkcióját hivatott demózni, de az egyetlen, ami valóban működik benne, az jó eséllyel csak a hidraulika, ami az autó első felét takaró borítást mozgatja.
Az igazi európai premier itt az Alaskané volt, de az egyetlen példányt, amit hoztak, letették szélre, orral a falnak. Valójában ez több szempontból nem releváns modell. Egyrészt ugye szinte egy az egyben az új Nissan Navara NP300 (szagra, anyagra, gombokra is), másrészt még csak dél-amerikai forgalmazásról van szó, a Nissannak nem akarnak vele konkurenciát a bejáratott piacokon.
Az Alaskannal a Renault-nak is lett egy pickupja. A kínálatbővítéshez pedig csupán annyit kellett tenniük, hogy az orrát renault-sra szabták. A motorháztető és a hűtőrács biztosan nem lesznek csereszabatosak, máskülönben egy szokványos típuscseréről van szó.
Az érdemi újdonság furcsamód a Zoe új akkucsomagja volt. A Renault kis villanyautója az eddigi 22 kWh-s akkucsomag mellé kapott egy 41 kWh-s csomagot. Azt mondják, a szabvány mérés szerint ezzel már 400 kilométeres a hatótávja a korábbi 240 kilométer helyett. Arról a 240-ről viszont köztudott, hogy a valóságban inkább 150, így a megduplázott csomagtól kb. 250-300 kilométer várható. A legjobb, hogy ehhez nem kellett kétszer annyi akkumulátort belepakolni a Zoéba. A munkát végző LG Chem a cellákon belül optimalizált, így szinte ugyanakkora térfogatban, ugyanakkora tömeg mellett tudja a dupla hatótávot, mint a négy éve kijött alapcsomag. Mindezt 2500 eurós, azaz 750 ezer forintos felárért.