Nagyon bátor beltérrel sokkolt a Peugeot
A Peugeot-nak idén sikerült városi terepjárókra tematizálnia párizsi standját. Az Isuzunál nem volt olyan erős magas has-fölény, mint amit ők összehoztak a 3008-asokkal és 5008-asokkal teleszórt placcon. Hogy teljes legyen a kép, ott volt még az új Dakar-autójuk, a 3008 DKR is.

Bár az újabb újdonság az 5008-as volt, a 3008-asok is fullon voltak újságírókkal. A beltérfotózás sehol máshol nem pörgött annyira, mint ezekben az SUV-kben, pedig az i-Cockpit már közel féléves dobás. A Peugeot új „vezetőhelye”, amivel rögtön két városi terepjárójában is ki tudott jönni okkal szól nagyot. Az autóipar java, főleg a prémiummárkák alatti mezőny mostanság a prémiumoktól eltanult minimalizmussal megúszásra megy. Ezt hozzák például a biztonságra játszó koreaiak, és kisebb-nagyobb mértékben mindenki. A Peugeot viszont nagyon messzire lőtte magát ebből a mezőnyből.
Hogy a műszercsoport egy full grafikus, 12,3-as kijelző már nem prémiumság, ahogy az amellé pakolt 8 colos érintőképernyő sem. Az alul és felül is vágott kormánykerék már a merészség küszöbe, de amit a középkonzolból csináltak, tanítani fogják. Sokadik próbálkozás ez már a középkonzol-történelemben, hogy felmondják a szimmetriát, de tömegmodellnél ennyi asszimmetriát és vezető felé fordulást talán kevesen mertek. A vezetőközpontúságnak álcázott dizájközpontúság az első percben ugyan az anyóson okoz egy enyhe szorongást, de az első tapintás azokkal a krómozott billenőkapcsolókkal megadja a konfortzónát. Az i-Cockpit a franciák új sablonja, amit annyira szűkre vettek, ahogy az Audi csinálja a Q-szériában: szinte négyzetcentire ugyanaz a 3008-ban mint az 5008-ban.
A Peugeot nagy, hétüléses városi terepjárójában nem az i-Cickpit egyedül újdonság. Az új generáció semmit nem őriz az elődjétől. Akár a kistervér 3008-as, úgy ez is már az EMP2-es padlólemezre épül, ezzel együtt pedig rögtön nőtt 16,5 centit és szélesedett 11-et, hiába tűnt el nyomtalanul a korábbi nyújtott forma. Ennek hozománya, hogy míg elöl úgy tűnik, a vezetőt körbeölelő kezelőfelület a térkihasználás luxusa, hátul hat centimétert nőtt a lábtér és három üléssor mellett is marad 640 liter csomagtér. Két üléssorral 1060 litert tud, a Peugeot pedig nagyon büszke rá, hogy az anyósülést is lehajtva 3,2 méter hosszú tárgyak is szállíthatóak bene – a biarritzi szörfösök kedvence lesz, előre látom.
A külseje egy felpumpált 3008-asé. Részelemeiben hozza a márka új dizájkészletét, karakterében pedig megy a tízes évek trendje után. A cserével a Peugeot végleg kiírtotta a kínálatból a kerekded, nyújtott crossovereket. És követi a trendeket a motorkínálat is. A háromhengeres 1,2-es lesz az alapmotor a benzineseknél turbóval, 130 lóerővel, míg rögtön a bevezetésnél ott lesz a 165 lóerős 1,6-os is. A dízelpaletta alapja a 100, illetve 120 lovas 1,6 HDi lesz, míg itt a nagyobb motor a 150 és 180 lóerős kétliteresek lesznek.
A 3008 premierjén már tavasszal túlvoltak, és az abból készült új Dakar-gépet is láttuk már nyáron. A Peugeot-nak nehéz volna kimagyarázni, miért kellett rögtön lecserélni a győztes technikát, de nem is próbálják titkolni, hogy az új 3008 után kellett mennie a külsőségeknek. A másik érdemi változás a szívórendszer szűkítője, amit a szabályváltozások miatt egy milliméterrel csökkentettek. A 38-as szűkítővel eltűnt húsz lóerőt állítólag a V6-os reszelgetésével sikerült kompenzálni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
