Évtizedes lemaradással ugyan, de a Magyar Postához is beszivárognak az elektromos autók. Egyelőre másfél tucat Nissan villany-furgont vásárolnak, és azt mondják, az ezekkel szerzett tapasztalatok ismeretében bővítik majd tovább a villanyautó-flottát. A 18 autóból 10 kerül a mobilposta szolgáltatáshoz, a maradékot pedig csomagterítésre használják majd.
Ha az elektromos autó valamire igazán jó, az a posta-szolgáltatás terítési része – nem véletlen, hogy több példát is ismerünk, ahol a helyi posta már hosszú évek tapasztalatával rendelkezik ezen a téren, sőt, kifejezetten ilyen céllal fejleszt vagy fejleszttet ki céljárműveket. Franciaországban például már 2008-ban szolgálatba állt ötszáz elektromos Citroën Berlingo a postánál, Németországban pedig a Deutsche Post maga fejlesztette ki saját elektromos járművét. A levelek és csomagok kiszállításánál ugyanis nem lényeges szempont a hatótáv – ritka, főleg városban, hogy egy nap 50 kilométernél többet kell megtenni – ráadásul a villanymotor az autó álló helyzetében nem fogyaszt, és a sofőr dolga is egyszerűsödik azzal, hogy az elektromos járművekben jellemzően sebességváltó sincs.
A Magyar Posta az idén 569 gépjárművet, 30 motorkerékpárt, 170 segédmotort és 1074 kerékpárt szerzett be, az új autók zömével állítólag régebbi, Euro 2, 3 és 4 minősítésű járműveket váltottak le Euro 5b és 6 minősítésű gépkocsikra. Ehhez képest a villanyautó-beszerzés egyelőre jelképes – csak remélhetjük, hogy az eNV200-asokkal szerzett tapasztalatok alapján később jelentősebb villanyautó-beszerzések mellett döntenek majd.