Mire egy autó gyártásra kész állapotba kerül, számtalan prototípust építenek belőle. Van, amelyik csak annyiban hasonlít autóra, hogy négy kereke van, hiszen csak a részegységeket próbálják ki benne, míg a fejlesztés végén már olyan darabok is készülnek, amelyek csak apró részleteikben térnek el a végleges autótól. Most egy ilyen Ford GT kerül kalapács alá a Henry Ford Múzeumból.

A Ford GT a kétezres évek elejének egyik legvágyottabb sportkocsija volt, a márka ezzel ünnepelte a legendás GT40-es versenyautókat, amelyekkel 1968-ban és 1969-ben is sikerült győzniük Le Mans-ban. A 2003-ban bemutatott 550 lóerős sportkocsi végsebessége jóval 300 km/óra felett volt, a fejlesztésben pedig még Caroll Shelby is részt vett. A most eladásra kínált példány ennek a szériának az első teljesen felszerelt, működőképes prototípusa.

A CP-1 – Confirmation Prototype – teljes beltérrel rendelkezik, működő kiegészítőkkel motorja és hajtáslánca alig néhány részletében különbözik a szériaérett példányokétól. A leggyökeresebb eltérés a kaszni, amely a CP-1-esen szénszálas műanyag, ez végül sosem került gyártásba. Ennek oka az, hogy 45 ezer dollárba került volna autónként, így végül könnyűfém paneleket használtak a sorozatgyártásnál. Szintén nem kerültek gyártásba még a versenyautókra emlékeztető tankbetöltő és az üléseken található apró fém szellőzők sem.

A kocsin van még néhány csatlakozó és csőkimenet is, a mérnökök ezen vizsgálták a károsanyag-kibocsátási és egyéb értékeket a tesztek során. Érdekes, hogy az autó a Ford Windstar kisbusz kormányoszlopát kapta meg és alumínium tetőlemezt építettek bele. A prototípusnak van egyfajta bája, itt-ott erősen tákoltnak tűnő megoldásokkal, de a legviccesebb mégis a motorindító gomb alatti otromba, alkoholos filccel felírt felirat: Push red button to start vehicle, vagyis az indításhoz nyomd meg a piros gombot.

Annak ellenére, hogy az autó ugyanolyan menetteljesítményekre lenne képes, mint a szériamodellek, - sőt, a könnyebb kasznival talán gyorsabb is lehet – a Ford mérnökei 5 mérföld/órára korlátozták a legnagyobb sebességét, azaz kevesebb mint 10 km/órával képes menni. Ez nagyjából arra elég, hogy önerejéből elhagyja a garázst és beálljon egy pódiumra. Persze ha többre lenne képes sem szabadna közúton használni, habár alvázszáma, működő lámpái és irányjelzői is vannak.

Eladója viszont így is komoly összegre számíthat érte, hiszen míg a sorozatban gyártott GT-k ára 3-400 ezer dollár körül mozog, addig a másik prototípusért, a CP-2-esért nem rég 800 ezret adtak. Gondolhatnánk, hogy aki ennyi pénzt kiad egy használhatatlan autóért, már valószínűleg ismer valakit, aki egy laptoppal tíz perc alatt feloldaná a korlátozást, mégsem valószínű, hogy ez fog történni. Ez az autó így, ebben a formájában igazán értékes, minden utólagos alakítás csak elvenne az eredetiségéből.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
