Még durvább Ford GT jön
Durvább, elsősorban pályázásra szánt kivitelt készített a Ford az új GT-ből. A Competition Seriesnél elsősorban a súlycsökkentésre helyezték a hangsúlyt - a célt a szénszálas műanyagok szélesebb körű használatával igyekeztek elérni.
Az A-oszlopok, a tükrök, a géptető egyaránt karbonszálasak lettek, és egy FIA-szabályoknak megfelelő acél bukócsövet is beszereltek. A rádiót, a hangszórókat, a klímát, a pohártartókat, és a többi felesleget kidobták, helyettük lett például aktív aerodinamikai rendszer. Szintén a súlycsökkentést szolgálja a szénszálas kerekek használata, és a kipufogórendszeren is könnyítettek.
Bent azért az extrák elvesztése ellenére sem mondhatjuk, hogy teljesen puritán környezet fogadná a sofőrt. Az ülések és a kormány alcantara, a belteret karbonszálas betétek és vörös váltófülek is igyekeznek feldobni.
Azt nem árulták el egyelőre, hogy pontosan hány kilót sikerült így faragni a GT tömegéből. A 3,5 literes kétturbós V6-oshoz mindenesetre nem nyúltak - nem mintha a 655 lóerő és 745 newtonméter kevés lenne. Összességében viszont - mivel a tömegközéppont alacsonyabbra került - egy kezesebb, jobban autózható gépet ígér a Ford.
Annyi biztos, hogy a GT Competition Series limitált szériában készül, és nem lesz olcsó. Hogy mennyire nem, az egyelőre kérdés - az előzetes találgatások 395 ezer fontról, azaz bő 140 millió forintról szólnak.