A legutóbbi Jeep újdonság, a Compass csalódást keltett bizonytalan stílusával, de a Sanghajban bemutatott Yuntu láttán egyértelműnek tűnik, hogy nem a formatervezők a fakezűek a Jeepnél.
Utoljára talán a Renegade esetében érezhettük, hogy a Jeepnél megpróbálnak olyan saját stílust kialakítani, ami később aztán hozzájárulhat a márka sikeressé válásához. Később mintha elpuhult volna a vállalat vezetése: a Grand Cherokee és a Compass is kompromisszumos modellnek látszik. Ám most egy olyan tanulmányt állítottak ki a Sanghaji Autószalonon, amely a Renegade-hez hasonlóan erős karakterű, így hozzájárulhatna a márka jellegzetes arculatának újjáépítéséhez.
Tanulmány lévén persze nem egyértelmű, hogy lesz-e folytatás. Az autó külsején mindenesetre kevés olyan különleges részletet fedezhetünk fel, amelyek akadályoznák, hogy akár holnaptól gyártásba kerüljön. A belső tér már sokkal radikálisabb a lebegő ülésekkel, a hatüléses elrendezéssel és az öngyilkos ajtókkal. Ezek közül aligha valósítanak meg bármit is, bár a belső tér világos színei és a nagy tetőablak kifejezetten kellemes hangulatot sugároz.
A Yuntu nevű tanulmányból egyébként könnyen lehetne a Grand Cherokee utódja, vagy akár a sokat emlegetett, még egy számmal nagyobb Wagoneer is. A kérdés az, hogy megérné egy ilyen nagy modell megvalósítása a Fiat-Chryslernek, amely mostanság hatalmas összeget költött az Alfa Romeo és a Maserati kínálatának modernizálására, az amerikai márkáinál viszont inkább csak zsugorította a kínálatot.