Elmeszelték a dízelmotorokat a Mercedes otthonában
Egy környezetvédő csoport fordult bírósághoz azzal a problémával, hogy Stuttgart városa 2010 óta nem tudja betartatni a levegőminőségre vonatkozó szabályokat. A bíró ítéletében egyértelműen fogalmazott: a dízelmotorok betiltása az egyetlen megfelelő megoldás a levegő gyors megtisztítására.

Újabb vereséget szenvedtek a dízelmotoros autók támogatói, ezúttal Stuttgartban, abban a városban, amely a Mercedes és a Porsche központjának is otthont ad. Wolfgang Kern bíró szerint a dízelmotoros autók korlátozása jogszerűnek tekinthető, mivel az egészség védelme fontosabb szempont, mint az autótulajdonosok tulajdonhoz kötődő jogai. A döntés gyakorlatilag arra kötelezi Stuttgart vezetését, hogy komoly autóhasználati korlátozásokat vezessen be annak érdekében, hogy a város levegőjének szennyezettsége a határértékeken belül maradjon.
Bár az eljárás közvetlenül nem érint egy autógyártót sem, a bírósági eljárást kezdeményező Deutsche Umwelthilfe vezetője, Jürgen Resch szerint ez is egyértelmű üzenet a cégek felé, hogy a szennyező dízelek eladásának ideje lejárt. A Mercedes által kiadott közleményben viszont az szerepel, hogy a vezetési tilalmak bevezetése nem jó megoldás, hisz számos más módon is csökkenthetnék a nitrogén-oxidok és a szálló por mennyiségét a levegőben, bár konkrét megoldást nem javasoltak a problémára.
Az utóbbi két évben, a Volkswagen dízelbotrányának kitörése óta a környezetvédelmi szervezetek és egyes politikai erők a dízelmotoros személyautók elleni harcba kezdtek, így a téma azóta folyamatosan napirenden van. A Deutsche Umwelthilfe Németországban ennek az irányzatnak az egyik legerősebb képviselője. Ezzel együtt még mindig dízelmotoros személyautóból fogy a legtöbb Európában – ha csökkent is a részesedésük az eladásokban – és valószínű, hogy a dízelek a következő évtizedben még dominálnak majd Európa útjain, hisz a személyautó-park több mint felének kitiltását az utakról egyelőre sehol nem merik meglépni.
Az autógyárak ráadásul ragaszkodnak a dízelekhez – nem csoda, az elmúlt két évtizedben rengeteget költöttek a fejlesztésére, így hatalmas veszteséget jelentene a számukra, ha betiltanák – ahogy az a Volkswagen vezérének múlt heti nyilatkozatából is kitűnik. Matthias Müller azzal érvelt, hogy az alacsony fogyasztás olyan előnye a dízelmotoroknak, amely legalább részben ellensúlyozza magas nitrogén-oxid-kibocsátásukat.
A stuttgarti bíróság döntése tulajdonképpen csak Stuttgart városa számára jelenthet valamit – ha a városvezetés fellebbez, akkor nem is mostanában – mivel Németországban nincs precedensjog. Ezzel együtt sokan úgy vélik, befolyásolhatja a későbbi, hasonló ügyek kimenetelét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
