A múlt hétvégi olasz nagydíjon nyilatkozott Lutz Meschke, olyan utalásokat téve, amelyekből adódik a következtetés, hogy a márka visszatérne a nagydíj-versenyek világába, legalább motorszállítóként.
„A Formula E is nagyon fontos számunkra, de a Formula-1 is olyasmi, amiről érdemes gondolkodni... Már most sokat beszélünk egy új motor lehetőségéről.” - mondta a Porsche igazgatótanácsának alelnöke. Az F1-be való visszatérésre persze nem igazán adódik lehetőség 2021-ig, amikor várhatóan változnak majd a szabályok. Ahogy a Honda példája mutatja, egyetlen év is behozhatatlan lemaradást eredményez a jelenlegi teszt-korlátozások mellett. Bárkinek, a Porschének is csak akkor lesz esélye ütőképes motort építeni, ha a szabályok nyilvánossá válásának pillanatában elkezdődik a fejlesztés.
Meschke arra is utalt, hogy szívesen látnának egy olcsóbb F1-et. „Csökkenteni kell a részvétel költségét, de úgy néz ki, jó irányba halad az F1... Felmerült, hogy esetleg beszállítók lehetünk.” Az eddigi pletykák szerint a jelenlegi, szuperkomplikált hibrid hajtáslánc helyett jóval egyszerűbb turbós V6-osokat írnának elő a szabályok 2021-től, bár biztosat egyelőre senki nem tud.
A Porsche nem új név a Formula-1-ben. Gyári csapatként 1961-ben és 1962-ben bukkant fel a mezőnyben először, majd motorszállítóként 1983 és 1987 között szereztek három bajnoki címet, bár ekkor a motorokra a TAG név került, mivel a fejlesztéshez ez a cég biztosította az anyagi hátteret. Utolsó alkalommal 1991-ben a Footwork csapat autójában bukkant fel a Porsche V12-es motorja, de ez a projekt megfelelő anyagi háttér híján randa bukásnak bizonyult.
Mindez egyelőre persze feltételes módban értendő, de arra azért számítani lehet, hogy amint a VW csoport túl lesz a dízelbotrány jelentette anyagi sokkon – és ez a következő évtized elejére talán bekövetkezik – újra több pénzt ölnek majd olyan presztízs-projektekbe, mint az autósport, akár a Porschén, akár más márkáikon keresztül.