Egy Skoda, amit imád majd a nép és egy másik, amit megvesz

2019.03.05. 15:33

Egy tét nélküli, de ütős tanulmány és egy fantáziátlan, ámde annál fontosabb újdonság jutott a Skodának Genfre. Az egyikkel adnak egy kis előkampányt a hamarosan felpörgő villanykínálatnak, a másikkal meg felszaporítják a SUV-kínálatot háromautósra.

Jobb, ha a Vision iV-vel kezdem, mert ha a Kamiqról írnék előbb, a tanulmányig elfogyna az olvasó. Ha autó ebben a formában nem lesz belőle soha, annyiban emlékezetes lehet az utókornak, hogy ez az első Skoda a VW-csoport MEB platformján. Szóval elektromos, de Genfben most az a nagyobb csoda, ha valami nem az, egy tanulmánynál meg aztán kötelező. Zárt ajtók mögött még nem annyira elborult az iV. Vannak rajta kamerák tükrök helyett, de a Honda kis villanyosán dettó, az Audi E-tron pedig már szériában tudja ezt, szóval nem kell hasra esni. Ezen mondjuk néz egy a tetőről hátra is, alighanem a magas far miatt.

Az utastere miatt nehéz komolyan venni, pedig egész kívánatos ez a négy kagylóülés odabent. Ezekkel a kétfele nyíló ajtókkal a 4,6 métere ellenére még tágasnak is tűnik, de ez most kábé mindegy: nemhogy az utakon, itt sem lehet beleülni. A hajtás már érdekesebb, konkrétan, hogy a két tengelyt két külön villanymotor hajtja 306 lóerővel. A hatótáv pedig 500 kilométer, amihez - ha a töltő bírja - az aksik nyolcvan százalékra szívják magukat fél óra alatt. Hogy az az ötszáz kilométer tényleg ötszáz-e WLTP szerint, ahogy mondják, nyilván sosem derül ki, de fogjuk fel egy üzenetnek: ennél nem adja majd alább a Skoda, ha beszáll majd a középes-nagy villanyosok mezőnyébe.

A Skoda 2022 végére már tíz villanyos modellt akar, az iV amolyan korai stílustanulmány a villanycsaládhoz, legalábbis egy crossover kupéhoz talán. A Kamiq viszont már annyira itt van, hogy Kínában már egy éve használják a nevet, igaz, az sok részletében egy tök másik modell. Az európai Kamiqnak ez most a premierje, ezzel lett hivatalosan hárommodelles a Skoda városi terepjáró-kínálata. Ezt belőtték a Karoq alá tizennégy centi mínusszal, viszont hogy ne köpködhessük a VW-csoportot gátlástalan modellhalmozás miatt, az alap platform nyújtott változatára építették, így nem lett direkt konkurense a tíz centivel rövidebb Seat Aronának, de a spóroláson gondolkozó T-Cross-vásárlók is megszívták: az így már tizenhárom centivel rövidebb.

Az egyetlen punkság a Kamiqon, hogy az épp egy éve bemutatott Vision X tanulmányról megmaradt/átjött a kétszintes fényszórója, máskülönben annyira unalmasan csinálta a Skoda ezt a kínálatbővítést, ahogy a Volkswagennél szokás. Valószínű a praktikuma adja el, hogy a 424 centis hossza ellenére lábtérből meglepően jól áll, na meg, hogy csomagtérben is a mezőny teteje azzal, hogy négyszáz litert tud minimum, de lehajtott ülésekkel megvan neki az 1395 liter is.

A motorválasztéka egy ideje már ismert: háromféle ezres turbómotorral kínálják majd: 95 és 115 lóerős benzinessel, valamint 90 lóerős, benzinnel és sűrített földgázzal is használható G-Tec-kel. Ezen felül egy 1,5 literes, 150 lóerős négyhengeres turbós benzines és az 1,6 literes, 115 lóerős TDI választható még. Felextrázhatóságban ki tud nőni a kategóriából, ha nem sajnálják a pénzt egy drága Skodára. Lesz az opciós listán 10 colos digitális műszerfal, akár 9 colos központi kijelző, elektromosan állítható ülés és valószínű még egy sor kényelmi és biztonság extra. Az itt kirakott autó nyilván egy jól extrázott darab, a fapadot azért ne így képzeljük el. 

Genf 2019.

Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
Ezeket hoztuk volna haza Genfből
Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.