Gigavonattal járnak munkába a berlini Tesla gyár dolgozói
- A Gigatraint nem a Tesla fejlesztette ki, hanem a Siemens. Elon Muskék egyelőre csak bérlik a háromrészes motorvonatot.
- A vonat nemcsak felsővezetékről kaphat áramot, hanem a saját akkupakkjairól is.
- Ha beválik a dolgozók efféle szállítása, akkor saját motorvonatokat is vásárolhat a Tesla.
A Tesla egy olyan motorvonatot kezdett üzemeltetni, amely a berlini Gigafactory-ba szállítja a gyár dolgozóit. A vonatot a Teslánál találóan Gigatrainnek nevezik. A Hyperloop csúfos bukása után a Tesla nem épített titokban egy akkumulátoros motorvonatot, hanem a Baden-Württemberg tartományi regionális vasúttársaságtól, vagyis NEB-től bérli azt. Tehát maga a vonat nem Tesla, hanem egy Siemens Mireo Plus B.
A Siemens háromrészes motorvonatának különlegessége az, hogy villanymotorjait nemcsak hagyományosan, felsővezetékes rendszerről lehet táplálni, hanem akkumulátorokról is. Így a Gigatrain olyan szakaszokon is közlekedhet, ahol nincs kiépítve a felsővezeték. A Mireo Plus B akkupakkjai a japán Toshibától érkeznek. Teljesen feltöltött akkumulátorokkal a motorvonat 120 kilométert tud megtenni, és a 120 ülőhelyes vonat összesen 500 utast tud elszállítani.
A Mireo Plus B Gigatrainnek szüksége is van arra a tulajdonságára, hogy akkumulátoros üzemben is közlekedhessen, ugyanis a Tesla által bérelt vonat jelenleg a Berlintől keletre lévő Erkner vasútállomásról indul, a végállomása pedig a Tesla Süd állomás. A vonat az útjának nagy részét akkumulátoros üzemben teszi meg, menetrendje pedig a Tesla Gigafactory műszakjaihoz illeszkedik. A Gigatrain augusztus vége óta közlekedik menetrend szerint és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy bevált a Mireo Plus B, ugyanis egyre több Tesla dolgozó veszi igénybe a vonatot. A Tesla ezért azt tervezi, hogy a közeljövőben kiterjeszti a szolgáltatást más útvonalakra is és saját motorvonatokat is vásárolnának.