Biztonsági prototípust tesztel a Mazda

2008.02.25. 12:50

Az ASV-4 jelzésű kísérleti autó nem látszik többnek egy szokványos Mazda MPV típusnál, de a japánok a jövő lehetőségeit kutatják a segítségével, méghozzá közúti körülmények között, a hirosimai forgalomban.

A prototípus lényegében egy új közlekedési rendszer része, amelyben az autók más autókkal és az útfelületbe épített érzékelőkkel kommunikálva képesek volnának felismerni és elhárítani a balesetveszélyes helyzeteket, még akkor is, ha a sofőr esetleg rosszul dönt, vagy - például rossz látási viszonyok mellett - túl kevés információt kap. Maga az autó persze önállóan is ki tud védeni bizonyos veszélyes szituációkat a beépített, mikrohullámú radart használó balesetmegelőző rendszer, a Precrash Safety System segítségével. Ez a nagy luxusautó-gyártók típusaiban már ma is használt biztonsági berendezésekhez hasonlóan a sofőr helyett fékez, ha érzékeli, hogy az ütközés már nem kerülhető el másképp. Az ASV-4 igazi képességeit azonban a Hirosima egyes részein már kiépített Intelligent Transport Systemmel, azaz intelligens közlekedési rendszerrel együttműködve tudja megmutatni, ahol az utak, és más autók is fel vannak szerelve a megfelelő érzékelőkkel és kommunikációs eszközökkel.

A japán gyártó egyelőre nem fogalmazott meg konkrét terveket az ASV projekttel kapcsolatban, csupán annyit mondtak, hogy igyekszenek felmérni az újfajta közlekedési koncepcióban rejlő valódi lehetőségeket.